Dzirkstele.lv ARHĪVS

Iespējams, atsevišķos posmos būs nepieciešama virskārtas pārbūve

Inita Savicka

2021. gada 14. maijs 00:00

9
Iespējams, atsevišķos  posmos būs nepieciešama virskārtas pārbūve

“Dzirkstele” jau rakstīja, ka ceļš Gulbene-Balvi pārbaudēs konstatēto defektu dēļ vēl nav pieņemts ekspluatācijā.

Pagājušā gada rudenī VSIA “Latvijas valsts ceļi” “Dzirksteli” informēja, ka projekta “Valsts reģionālā autoceļa P35 Gulbene–Balvi–Viļaka–Krievijas robeža (Vientuļi) posma km 2,14.-12,68. pārbūve” kvalitātes novērtējuma pārbaudēs tika konstatēti defekti, kurus iespējams labot, tikai iestājoties būvniecībai atbilstošiem laika apstākļiem, tas ir, 2021.gada būvsezonā.

Interesējāmies, vai jau ir skaidrāk un konkrētāk zināms, kad tiks laboti defekti un kādi konkrēti ir šie defekti. “Latvijas valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova skaidro, ka patlaban jaunbūvētajā posmā nav redzami defekti, kas varētu radīt tūlītēju ietekmi uz satiksmi vai ceļa uzturēšanu. “Pasūtītāja galīgajās pārbaudēs testēšanas rezultāti liecināja, ka izbūvētās asfaltbetona virskārtas spēja pretoties deformācijām nav projektā prasītajā līmenī. Tas varētu veicināt rišu veidošanos karstā laikā pie intensīvas smagu kravu satiksmes. Paraugi tika ņemti nejauši izvēlētās vietās, un, lai spriestu par neatbilstības apmēru, ir nepieciešamas papildu pārbaudes un citu parametru izvērtējums, kas tiks veikts. Objekts nav nodots ekspluatācijā, un līdz papildu pārbaužu rezultātu izvērtēšanai sankcijas būvniekiem netiek piemērotas. Iespējams, ka atsevišķos posmos tam būs nepieciešama virskārtas pārbūve,” stāsta A.Kononova.
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka šī ceļa pārbūvi no Gulbenes līdz Kazupei bija paredzēts uzsākt 2018. gada pavasarī. Taču būvuzraugu trūkuma dēļ iepirkumu par būvuzraudzību nācās atkārtot četras reizes, un līdz ar to būvdarbi tika uzsākti 2018. gada rudenī. Būvdarbus posmā veica SIA “8 CBR”, un to līgumcena – 7,66 miljoni eiro (ar PVN), no kuriem 85 procentus sedz ERAF.