Dzirkstele.lv ARHĪVS

Remontdarbus uz Rēzeknes ceļa plāno pabeigt līdz jūlijam

Diāna Odumiņa

2021. gada 11. jūnijs 00:00

8
Remontdarbus uz Rēzeknes ceļa plāno pabeigt līdz jūlijam

Rēzeknes ceļš ir pārbērts ar šķembām. Putekļi griežas vien, akmeņi lec uz visām pusēm. Iedzīvotāji Stradu pagasta Palienā ir neizpratnē, cik ilgi tā turpināsies un lūdz “Dzirksteli” noskaidrot situāciju.

Atbild VSIA “Latvijas Valsts ceļi” komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova: “Valsts reģionālā autoceļa Rēzekne-Gulbene posmā no pagrieziena uz vietējo autoceļu Lubāna-Upatnieki līdz Gulbenei (65,48.-86,69.km) notiek seguma atjaunošana. Darbu laikā tiek veikta karstā asfalta izlīdzinošās kārtas būvniecība, virsmas apstrāde, nomaļu uzpildīšana, profilēšana un blīvēšana, kā arī ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšana. Pagājušajā nedēļā virsmas apstrāde veikta pusē objekta, un pašreiz notiek virsmas materiāla formēšanās process, pēc kura liekās šķembas no ceļa virsmas tiks noslaucītas. Savukārt šīs nedēļas otrajā pusē plānots veikt virsmas apstrādi objekta atlikušajā daļā. Patlaban remontposmā ir ātruma ierobežojums 50 km/h – aicinām autobraucējus to ievērot, lai pretimbraucošam transportam nelidotu logos akmentiņi.”

No sacītā izriet, ka asfalta jauna kārta šajos posmos vairs netiks uzlikta. Salabotas tiek ceļa pamatnes bojātās vietas (tur veikta frēzēšana, karstā asfalta uzklāšana un visam pāri tiek liktas šķembas, pēc tam liekās šķembas no virsmas noslaukot).
Darbi šajā objektā tika uzsākti pagājušā gada rudenī, tos plānots pabeigt līdz jūlijam, informē A.Kononova. Būvdarbus veic SIA “8 CBR”, to līgumcena ir 2 281 586,74 eiro (ar PVN).

Metodi, kāda tiek izmantota ceļa remontam A.Kononova raksturo šādi: “Virsmas apstrāde ir ekonomiska tehnoloģija, kas ļauj saglabāt ceļa segumu un nepieļaut ceļa apakšējo kārtu bojājumus. Veicot virsmas apstrādi, uz asfalta tiek izlieta bitumena emulsija un vienā vai divās kārtās uzbērtas šķembas, kas tiek pieveltņotas. Lai šķembas kārtīgi saistītos ar bitumenu, ceļš ir jāpiebrauc, tādēļ noteiktu laiku pēc virsmas apstrādes uz ceļa tiek saglabāts ātruma ierobežojums. Pēc noteikta laika nepiesaistītās šķembas tiek noslaucītas. Virsmas apstrādes tehnoloģija tiek pielietota uz autoceļiem ar mērenu un nelielu satiksmes intensitāti – reģionālās un vietējas nozīmes ceļiem. Šī metode pagarina autoceļa kalpošanas laiku, nodrošina komfortablākus braukšanas apstākļus, nodrošina autoceļa seguma ūdensnecaurlaidību.”

Rēzeknes-Gulbenes ceļa pārbūve notika 2012. un 2013.gadā. VSIA “Latvijas Valsts ceļi” vēlāk secināja, ka pārbūvētā ceļa noslodze ir lielāka, nekā bija plānots. Šis ir taisnākais ceļs no Latgales uz Smilteni, Valmieru un Igauniju. Vietām sākās ceļa virsmas bojājumi – tīklveida plaisas, tagad defektu veidošanās tiek novērsta.