Dzirkstele.lv ARHĪVS

Jaungulbenē vietējie iedzīvotāji pastu grib, pasts uzskata - mazs apmeklējums

Jaungulbenē vietējie iedzīvotāji pastu grib, pasts uzskata - mazs apmeklējums

Jaungulbenes pagastā no 28.jūnija tiek mainīts pasta nodaļas darba laiks. Uz “Dzirksteles” redakciju zvanīja kāda pagasta iedzīvotāja, kuru uztrauc šis fakts.

“No 28.jūnija Jaungulbenē visi pasta pakalpojumi darbdienās no pulksten 14.00 līdz 15.00 tiks nodrošināti līdzšinējā atrašanās vietā vai arī iedzīvotāji varēs izvēlēties tos saņemt pie pastnieka savā dzīvesvietā,” informē Latvijas Pasta pārstāve Vineta Danielsone.
Pastnieks iedzīvotājiem nodrošina tos pašus pakalpojumus, kas pieejami pasta pakalpojumu sniegšanas vietā: vēstuļu korespondences un pasta paku sūtījumu piegādi, pieņemšanu un nosūtīšanu, pastmarku un aplokšņu iegādi, preses izdevumu abonēšanu, naudas pārvedumu un pensijas saņemšanu, komunālo un citu rēķinu apmaksu, iemaksas PNS kontā, komercpreču iegādi un citus pakalpojumus.

“Šāds pakalpojumu sniegšanas risinājums ir īpaši draudzīgs senioriem ar pārvietošanās grūtībām, kā arī klientiem, kuriem pašiem nav sava transportlīdzekļa, lai sev ērtākā laikā nokļūtu līdz pasta nodaļai, jo sabiedriskā transporta reisu skaits nereti ir ierobežots, turklāt tā izmantošanas iespējas vēl vairāk sašaurina drošības pasākumi Covid-19 pandēmijas laikā,” komentē Pasta tīkla departamenta Vidzemes reģiona vadītāja Gunita Tomsone.

“Dzirkstele” ceturtdien, 10.jūnijā, mazliet pēc pulksten 10.00 Jaungulbenes pastā sastop divus pensionārus un jaunieti, kas dodas izņemt paciņu. Viens no sastaptajiem vietējiem iedzīvotājiem atzīst - ja tiktu vākti paraksti, lai nemaina darba laiku esošajai pasta nodaļai, viņš parakstītos. Pastnieka pakalpojumus daudzi tuvajās mājās dzīvojošie neizmanto, jo katru darbdienu varēja sev ērtā laikā apmeklēt pasta nodaļu.

“Ir skumīgi, ka šādi samazina darba laiku. Labi, ka kaut šo vienu stundu strādās. Mēs jau apkārt šeit daudzi pensionāri dzīvojam. Nebrauksim taču uz Gulbeni pēc savas pensijas. Es to visu laiku saņemu šeit, tāpēc uzskatu, ka pastam būtu jāstrādā. Protams, svarīgi mums ir pastu saņemt vai kādu avīzīti nopirkt. Jaungulbene taču te ir vienīgā vieta lielā apriņķī, kur ir pasts, Līgo un Daukstu pagastā jau sen vairs nav,” stāsta jaungulbenietis.

“Jaungulbenes pasta nodaļas izmaiņas ir tieši saistītas ar to, ka cilvēki diemžēl nodaļu apmeklēja ļoti maz un reti – pakalpojumu monitorings ilgākā laika periodā liecina, ka izteikta pieprasījuma pēc pasta pakalpojumiem šajā teritorijā acīmredzami nebija. Nodaļas jaunais darba laiks noteikts, balstoties uz vidējo apmeklētāju skaitu dienā un laiku, kurā šādu skaitu iespējams apkalpot. Tātad – ja tie ir daži apmeklētāji dienā, stunda ir pietiekams laiks visu apkalpošanai. Diemžēl mums nav iespēju pilnu darbdienu nodarbināt darbinieku, kas varētu sagaidīt un apkalpot pāris klientus no rīta un dažus – pēcpusdienā, pārējā laikā neko nedarot, bet vienlaikus uzturot telpas, maksājot par elektrību, ūdeni, komunikācijām un tamlīdzīgi,” skaidro G.Tomsone.

Viņa arī stāsta, ka līdzšinējais pasta nodaļu izvietojums Latvijā veidojies laikā, kad reģionos un valstī kopumā bija daudz vairāk iedzīvotāju un tika izmantoti no šodienas atšķirīgi komunikāciju līdzekļi, taču valsts iekārtas maiņa, zinātniski tehniskais progress un digitalizācija ieviesuši savas korekcijas gan pakalpojumu pieprasījumā, gan apdzīvotības blīvuma rādītājos.