Stāķu parkā izveido logopēdisko valodas taku
Logopēde Daiga Kalinka “Dzirkstelei” stāsta, ka izglītības procesā ienāk kompetenču pieeja mācību saturā, mācības ārpus konkrētas telpas, ārpus mācību klases, mācības dabā, mācības reālajā dzīvē.
“Plus vēl tam visam klāt Covid-19 laiks un attālinātās mācības, līdz ar to radās doma saistošā vieglā formā izveidot logopēdisko valodas taku, kur cilvēkiem dota iespēja darīt pašiem. Var atnākt bērni uz parku un izpildīt visus vingrinājumus, var nākt ģimenes, klašu grupas. Aicinu izmantot taku arī citas logopēdes un vadīt nodarbību arī šeit,” saka D.Kalinka.
Viņa uzsver, ka šis ir mēģinājums “iznest” logopēdiju ārpus četrām sienām, ārpus kabineta. To bērni mazāk uztver kā mācīšanos, vairāk kā darbošanos caur rotaļu. “Daudzas labas lietas rodas sadarbībā ar Stāķu skolu. Ir sporta skolotāja Aina Rubene. Ja satiekas logopēds ar sporta skolotāju, tad idejas rodas komunikācijā un darbojoties,” par takas izveidi stāsta D.Kalinka.
Arī viņa kā logopēde brauc uz šo taku ar grupām un darbojas, un cer, ka arī citi nāks un izmantos.
Logopēdiskā taka ir integrēta Stāķu sporta un atpūtas parkā, kur tā ļoti labi iekļaujas baskāju takā, kas te jau izveidota pirms tam. “Līdz ar to tas dod iespēju savienot maņas, kas nepieciešamas arī logopēdijā,” skaidro D.Kalinka.
Takai ir vairāki pieturas punkti – uzdevumi, katram uzdevumam ir apraksts, ko katrs var izlasīt un izpildīt. Sākas ar artikulācijas aparāta vingrinājumiem, kad jāatrod mutē mēle, jāpaklakšķina, jāiebaksta ar mēli kreisajā vaigā, tad labajā. Jāatkārto vēlreiz. Pēc tam ar mēli “jānomazgā” zobi no iekšpuses un no ārpuses, jāparāda ar mēli “taurīte”. Citā pieturas punktā ir uzdevums “vārdu ugunskurs”. Dalībnieki sastājas aplī, vadītājam rokās ir kastanis vai čiekurs. Vadītājs kastani dod pirmajam dalībniekam, nosaucot jebkādu paša izdomātu vārdu. Dalībnieks kastani dod tālāk, nosaucot vārdu, kas sākas ar iepriekšējā vārda pēdējo burtu. Un tā uz priekšu, kamēr visi dalībnieki ir izdomājuši pa vārdam. Kad uzdevums paveikts, var doties uz nākamo takas pieturas punktu.
“Kopumā, lai izietu taku, nepieciešams no 40 minūtēm līdz vienai stundai,” saka D.Kalinka.
Viņa stāsta, ka arvien vairāk ir bērnu, kuriem nepieciešama logopēda palīdzība. Iemesli runas traucējumiem ir ļoti dažādi. “Vide, cilvēku veselība, arī tas, ko mēs ēdam, kādā laikmetā dzīvojam, stresa faktors, medicīnisko zāļu lietošana vecākiem. Ir ļoti liels iemeslu komplekss, izdalīt vienu nav iespējams,” saka D.Kalinka.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"