Dzirkstele.lv ARHĪVS

Novērtē labi padarītu darbu

Inita Savicka

2021. gada 17. septembris 00:00

5
Novērtē labi padarītu darbu

Lai arī Gulbenes novada valsts ģimnāzijas vairs nav, jo tā tika reorganizēta, tomēr to joprojām publiski cildina. Draudzīgā aicinājuma fonda reitingā, kurā vērtē skolēnu sniegumu centralizētajos eksāmenos, labākā pilsētu ģimnāziju grupā angļu valodā 2019./2020. mācību gadā ir Gulbenes novada valsts ģimnāzija.

2019./2020.mācību gads Gulbenes novada valsts ģimnāzijā bija pēdējais, jo 2020.gada 1.augustā, apvienojot Gulbenes novada valsts ģimnāziju un Gulbenes 2.vidusskolu, tika dibināta Gulbenes novada vidusskola.
Arī kategorijā “Izaugsme 2020” angļu valodā Gulbenes novada valsts ģimnāzija ir labākā pilsētu ģimnāziju grupā. Angļu valodas skolotāja Aleksandra Birkova priecājas par šiem jauniešiem un “Dzirkstelei” stāsta, ka tas bija mācību gads, kad pirmo reizi skolēni sāka mācīties attālināti. “Un viņi spēja koncentrēties. Eksāmens vairākas reizes tika pārcelts, bet jaunieši spēja sevi motivēt, spēja koncentrēties - tas bija apsveicami! Prieks arī tāpēc, ka mēs brīžiem nenovērtējam to, ka Gulbenes novada jaunieši ir ļoti talantīgi. Ja vēl klāt ir darbs un vēlme strādāt, tad viņi var konkurēt ar vadošajām Rīgas ģimnāzijām, kur ir skolēnu atlase, lai varētu iestāties. Šī klase bija ļoti atraktīva. Lai iemācītos valodu, noteikti ir nepieciešama sadarbība gan savā starpā, gan ar skolotāju, un bija ļoti patīkami, interesanti un izaicinoši strādāt šajā klasē. Varu par viņiem pateikt tikai vislabāko vārdus,” uzsver skolotāja.

Draudzīgā aicinājuma fonda reitingā labākā specializēto skolu grupā kategorijā “Izaugsme 2020” angļu valodā ir arī Gulbenes vakara (maiņu) vidusskola, kura arī tika likvidēta.

Gulbenes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes vadītāja Edīte Kanaviņa atzīst, ka sasniedzamais rezultāts, kas atspoguļojas centralizēto eksāmenu rezultātos vai valsts pārbaudes darbos 9.klasēs, ir būtisks rādītājs par darba kvalitāti izglītības iestādēs. “Taču, ja skatāmies uz to, kā pēdējā laikā vispār tiek traktēta un pēc kādiem kritērijiem tiek aprakstīta izglītības kvalitāte, tad jāsaka, ka tas ir arī process, ne tikai konkrēti rezultāti konkrētos pārbaudījumos, bet viss process izglītības iestādēs. Tad es teiktu, ka tas, kā šobrīd tiek plānots, kā izglītības iestādes varēs sekot saviem kvalitātes rādītājiem pēc vairākiem kritērijiem, būs visaptverošāk nekā tikai pēc konkrētiem rezultātiem pārbaudījumos. Noteikti tas ir vērā ņemami - jāpasakās skolēniem un skolotājiem par ieguldīto darbu un sasniegto rezultātu, bet, ja runājam par izglītības kvalitāti, tad uz to ir jāskatās arī plašāk,” saka E.Kanaviņa.