Dzirkstele.lv ARHĪVS

Kā atgūt savas mantas no aizslēgta komisijas veikala?

Inita Savicka

2010. gada 25. marts 17:50

2099
Kā atgūt savas mantas no aizslēgta komisijas veikala?

Gulbeniete, kura vēlējās būt anonīma, vērsās "Dzirksteles" redakcijā pēc palīdzības.
Viņa stāsta, ka pagājušajā vasarā devusies uz komisijas veikalu Rīgas ielā 51, Gulbenē, un tur nodevusi savas mantas (kurpes, džemperi, svārkus, blūzi un vesti) kopsummā par 18 latiem. Viņai izsniegts pretī preču pieņemšanas akts, kurā norādīta arī uzņēmuma juridiskā adrese. "Cik pēdējā laikā eju uz šo komisijas veikalu, tik tas ir ciet. Nezinu, kā rīkoties? Kā atgūt savas mantas vai naudu?" neziņā vaicā gulbeniete.

"Dzirkstele" sazinājās ar SIA "A pluss 3" valdes locekli Aivaru Biezo, kurš paskaidroja, ka jau apmēram pirms pusgada komisijas veikalu ar visām tur esošajām mantām ir pārdevis kādam citam uzņēmējam, pie kura arī jāvēršas, lai atgūtu savas mantas.

 

"Cik zinu, šis cilvēks ātri vien pēc veikala nopirkšanas to aizslēdza ciet. Zinu, ka daļa cilvēku ir vērsusies pie viņa pēc savām mantām un viņiem tās ir atdotas," norāda A.Biezais. "Dzirkstelei" gan neizdevās sazvanīt komisijas veikala jauno īpašnieku.


Patērētāju aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane skaidro, ka šādos gadījumos, ja uzņēmums nav pieteicis maksātnespēju vai nav likvidēts, iedzīvotājiem ir jāraksta iesniegums, kurā jālūdz nauda vai prece atpakaļ un ierakstītā vēstulē jānosūta uz šī uzņēmuma juridisko adresi.

 

"Iesniegums jāsūta ierakstītā vēstulē, lai būtu pierādījums, ka no sākuma tiešām ir vērsušies pie šī uzņēmuma. Ja uzņēmums neatbild desmit dienu laikā, tad var vērsties pie mums - patērētāju aizsardzības centrā. Iesniegumu mums var sūtīt arī pa pastu: Rīga, Krišjāņa Valdemāra iela 157, LV 1013. Prakse gan rāda, ja firma nereaģē uz iedzīvotāju iesniegumiem, tad viņa bieži vien arī nereaģē uz mūsu vēstulēm. Tad mēs varam firmu sodīt, bet tas ir diezgan ilgs process," saka S.Gertmane.