Dzirkstele.lv ARHĪVS

“Dzintars” atgūst popularitāti

Inita Savicka

2021. gada 9. novembris 00:00

14
“Dzintars” atgūst popularitāti

Kļūt par lielāko kosmētikas ražotāju Baltijā – tāda ir “Dzintara” kosmētikas ražotnes “H.A.Brieger” vadītājas un līdzīpašnieces Anastasijas Udalovas ambīcija.
“Dzintars” darbu pārtrauca 2019.gadā. Šobrīd ražošana ir atsākta. Par to pārliecinājās arī “Dzirkstele”, tiekoties ar A.Udalovu. Nevarēja nepamanīt, ka visi darbinieki, kurus satikām, lepojas gan ar “Dzintara” šobrīd saražoto produkciju, gan iespēju atkal strādāt “Dzintarā”.
“Te strādā fanātiķi,” uzsver A.Udalova un piebilst, ka gada laikā paveikt to, kas izdarīts, būtu absolūti neiespējami, ja nebūtu šo cilvēku apkārt, kas ir iedvesmoti ar darbu “Dzintarā”. Puse darbinieku te ir strādājuši, puse ir jauni – kopumā ir 65 darbinieki. “Pagaidām Covid-19 situācijas dēļ baidos ņemt jaunus darbiniekus. Bija plāns līdz gada beigām būt aptuveni 100 cilvēku lielam kolektīvam, bet mēs saudzējam savu ražošanu. Ja te, ražošanā, sāksies Covid-19, tad būs daudz sarežģītāk izpildīt visus plānus. Līdz šim ražošana nav apstājusies ne uz vienu dienu,” stāsta A.Udalova.
Viņa atzīst, ka strādāt Covid-19 apstākļos ir sarežģītāk – loģistika kavē, rūpnīcas aizveras un tad atkal atveras, termiņus prognozēt nevar. “Mārketinga aktivitātes, solījumi sociālajos tīklos, reklāmas – viss nojūk. Un cik gan var atrunāties ar Covid-19, jau būtu jāmāk plānot bez Covid-19 ietekmes. Mēs cenšamies un pie tā strādājam, lai tomēr Covid-19 mūs ietekmētu pēc iespējas mazāk,” saka A.Udalova.
Preci arī eksportē
A.Udalova priecājas, ka pieprasījums pēc atjaunotās “Dzintara” produkcijas Latvijas tirgū ir liels. “Ar to produkciju, kas mums tagad ir, mēs esam iekarojuši sirdis,” saka A.Udalova.
Uzņēmums arī eksportē savu preci. Tā ir Gruzijā, Lietuvā, Igaunijā. “Pirmo kravu esam aizsūtījuši uz Lielbritāniju, tā ir arī Krievijas interneta veikalos. Tagad strādājam ar Kazahstānu, Uzbekistānu, Ukrainu, Somiju, Austriju,” saka A.Udalova.
Agrāk bija “Dzintara” veikali, bet tagad tādu noteikti nebūs, jo, kā uzsver A.Udalova, tas bija viens no “Dzintara” klupšanas akmeņiem. “Mēs ejam uz to, lai “Dzintars” būtu pieejams visur – visos tīklos, veikalos un lai cilvēkam nevajadzētu speciāli kaut kur braukt, lai “Dzintars” būtu pie rokas visur. Mums ir arī interneta veikals, un tieši tur parādās jaunā produkcija,” uzsver A.Udalova.
Šobrīd uzņēmums piedāvā ķermeņa un matu kopšanas līdzekļus, zobu pastas, lūpu balzamus. Drīz būs pieejami arī sejas kopšanas līdzekļi. Produkcijas klāsts arvien paplašinās, tiek domāts par jauniem produktiem, arī uz Ziemassvētkiem.
Piejūras ciemu nosaukumi
A.Udalova skaidro, ka tiek uzlabotas vecās receptes un domātas arī jaunas. “Receptes tiek pilnveidotas, pārstrādātas, un pie tā strādā darbinieku komanda. Mums ir Izstrādes departaments, kur strādā septiņi ķīmiķi. Arī pati visu testēju, izsmaržoju, izgaršoju, lai būtu sasniegts vislabākais rezultāts,” saka A.Udalova.
“Dzintara” produktus rotā Latvijas piejūras ciemu nosaukumi, piemēram, “Kolka”, “Nīca”, “Tūja”, “Dubulti”. Savukārt Latvijas karogs ir “Dzintara” kvalitātes zīme, kas ir uz visiem produktiem. “Mēs uzskatām, ka mūsu valsts karogs ir kvalitātes zīme visā pasaulē,” uzsver vadītāja.
Idejas par jauniem produktiem rodas tieši viņas galvā. “Šobrīd esam diskusijās par dekoratīvās kosmētikas ražošanu, kas bija “Dzintaram”. Tas tehnoloģiski ir sarežģīts process, bet ceram, ka būs arī dekoratīvā kosmētika,” saka A.Udalova.
Pirms tam – aukstums, klusums, tukšums
Jauno īpašnieku vadībā uzņēmums strādā aptuveni gadu. Pirms tam A.Udalova trīs gadus strādāja Gruzijā, kur vēl joprojām vada lielāko nekustamo īpašumu projektu reģionā.
“Covid-19 pirmā viļņa laikā atbraucu uz mājām. Martā viss apstājās – “lokdauns”. Un pēkšņi pēc tik gadu skriešanas bija laiks apstāties, uzelpot un padomāt. Sapratu, ka vēlos atgriezties mājās un gribu strādāt Latvijā, bet jāatrod, ko darīt. Tad parādījās ziņa, ka jau kārtējo reizi bez rezultāta ir beigusies “Dzintara” izsole. Kad “lokdauns” beidzās, es atbraucu apskatīties rūpnīcu. Kad iegāju, te valdīja aukstums, klusums, tukšums. Bija žēl, ka vēl viens vēsturisks uzņēmums Latvijā aiziet bojā. Sāku pētīt finanšu rezultātus. Sapratu, kādas kļūdas tika pieļautas un kā to var izlabot. Tad bija ilgs diskusiju process ar finansistiem, jo nevienā finanšu modelī šis uzņēmums nebija dzīvotspējīgs. Sapratām arī to, ka laika ir maz, jo otru ziemu iekārtas neizturētu. Sapratām arī to, ka mums nav laika iešūpoties, paplānot, pameditēt, bet uzreiz jāstrādā. Lai uzreiz sāktu, jāizdomā, ko ražosi; lai ražotu, jāsaprot, kāds būs iepakojums; lai to saprastu, ir jābūt dizainam, tāpēc jābūt izstrādātai jaunai zīmola stratēģijai. Pirmie trīs mēneši bija bez brīvdienām – tikai un vienīgi “Dzintars”. Un 4.martā “Dzintara” produkti jau bija veikala plauktos. Tad ražošanas vadītāja atzina, ja viņai kāds būtu teicis, ka mēs trīs mēnešu laikā atsāksim visu ražošanas procesu, viņa nekad dzīvē nenoticētu šim cilvēkam. Tikai tāpēc, ka man pieredzes ražošanā nebija nekādas, man nebija argumentu, tieši kāpēc mums nevar sanākt. Tas ir apbrīnojams komandas darbs, kas tika paveikts!” saka A.Udalova.