Dzirkstele.lv ARHĪVS

9 mēnešos fiksēti 879 ceļu satiksmes negadījumi, kas saistīti ar apdzīšanu, kreiso pagriezienu un pagrieziena signāla neieslēgšanu

Dzirkstele.lv

2021. gada 9. novembris 12:51

23
9 mēnešos fiksēti 879 ceļu satiksmes negadījumi, kas saistīti ar apdzīšanu, kreiso pagriezienu un pagrieziena signāla neieslēgšanu

Viena no bīstamākajām situācijām ceļu satiksmē ir neapdomīgi transportlīdzekļu vadītāju manevri – apdzīšana, kreisais pagrieziens un pagrieziena signāla neieslēgšana, uzsākot manevru. Valsts policija šogad 9 mēnešos fiksējusi 879 šādus satiksmes negadījumus. Lai aktualizētu problēmu, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu “Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…”. Par to informē LTAB sabiedrisko attiecību konsultants Gints Lazdiņš.

Tikai 3 Eiropas valstīs (t.sk. Latvijā) ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka nav aizliegts izdarīt apdzīšanas manevru ceļu krustojumos, ja vien konkrētās vietās to nenosaka īpaši aizliegumi, piemēram, regulējams krustojums, gājēju pāreja vai nepārtrauktā joslas sadalošā līnija. “Apdrošinātāju līdzšinējā pieredze rāda, ka transportlīdzekļu vadītāji pārsvarā maldīgi uzskata, ka par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu ir atbildīgs tas, kurš ir veicis apdzīšanas manevru. Visbiežāk par šādiem negadījumiem atbildība jāuzņemas tieši kreisā pagrieziena veicējam, atsevišķos gadījumos - abiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Lai aktualizētu problēmu, LTAB oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu “Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…”. Tās ietvaros pieredzējušajiem un jaunajiem autovadītājiem tika atgādināts par drošu manevru veikšanu, kā arī īpaši akcentēts, kam jāpievērš uzmanība veicot kreiso pagriezienu. Tāpat no septembra vidus “Waze” lietotnē autovadītāji tiek brīdināti par ceļu posmiem visā Latvijā, kuros ir augsts satiksmes negadījumu biežums. Aptuveni trešā daļa no šādām vietām ir saistīta ar kreiso pagriezienu un šī manevra bīstamību. Brīdinājumi “Waze” lietotnē tiek izvietoti, pamatojoties uz LTAB apkopotajiem datiem par vietām, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.