Dzirkstele.lv ARHĪVS

Iedzīvotāji ir izmisumā par ceļa Līgo-Jaungulbene slikto stāvokli

Viktorija Slavinska-Kostigova

2021. gada 12. novembris 12:36

2734
Iedzīvotāji ir izmisumā par ceļa Līgo-Jaungulbene slikto stāvokli

Līgo pagasta zemnieku saimniecības “Vanagi” īpašnieks Vladimirs Mavrins norāda, ka pa valsts nozīmes ceļa posmu Līgo-Jaungulbene nevar vairs ne vieglā, ne smagā mašīna izbraukt. “Vienalga, ar kādu mašīnu brauc, knapi, knapi var pabraukt! Lai nokļūtu uz Gulbeni, braucu ar pirmo ātrumu un 5 km/stundā. Vai viņi smejas par mums? Nodokļus maksājam un nevar normāli sataisīt mums ceļu, bet mums taču arī vajag strādāt!” ir sašutis V. Mavrins.

Līgo pagasta pārvaldes vadītājs Uldis Doņuks norāda, ka šis ceļš savieno gan uzņēmējus ar darbavietām, gan darbiniekus ar aprūpes centru, gan vecākus un bērnus ar bērnudārzu un skolu pilsētā. “Šādi ceļi ir izšķiroši daudzu lēmumos pazust no laukiem. Arī uzņēmēji būtu apmierināti, ja varētu līdz Līgo centram nokļūt tad, kad tas nepieciešams. Segums arī sausā laikā vairs īsti nekalpo un neatbilst kvalitātei. Mēs neko neviens nevaram izdarīt. Šis ceļa posms mūsu pagastā ir vistraģiskākais,” atzīst U. Doņuks.

Savu darbinieku, kuri brauc ar personiskajiem auto, žēl ir arī sociālās aprūpes centra “Siltais” vadītājai Inesei Lesiņai, jo mašīnas tiešām tiek lauztas, bet “neviens nepelna taču lielas naudas”. Otra sāpīgā lieta ir piegādātāji, kuri pat atsakās braukt turp. “Man nākas viņiem teikt, ka neesmu ne ceļa uzturētājs, ne satiksmes ministrs, kas atbild par ceļa stāvokli. Reizēm viņi pasaka, ka preci nevedīs, un man nākas pašai braukt pakaļ precei. Viņi atsakās braukt pa šādu ceļu. Arī pēc nogreiderēšanas visas bedres atkal ir atpakaļ,” saka I. Lesiņa.

Novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis piekrīt, ka šis ceļa posms “ir zem katras kritikas”. “Man jau Līgo pagasta vietējie iedzīvotāji teica, ka ceļš pirms nogreiderēšanas sestdien un svētdien bija vēl briesmīgāks. Arī vakar (trešdien – red.) tas nebija normāli braucams, lai arī bija pirms dienas greiderēts. Efekta gan nebija nekāda, un malas arī bija atstātas pusmetru augstas - ne nostumtas, ne noraktas, un ūdens stāvēja uz ceļa. Tas ir briesmīgi, ja diendienā tur kādam jābrauc pa tādu ceļu, nezinu, kura mašīna to var izturēt. Ne tur ar riteni pabraukt, ne ar traktoru, kam nav amortizācijas, jo tad švamme mutē jāliek, lai zobus neizsistu ārā. Nelaimīgs arī kājāmgājējs - ja nāk kāda mašīna, tad pļavā jābēg, lai nenošķiež. Ir runāts “sausu muti” ar Aumeistera kungu, sapratu, ka ir rasts kāds finansējums kādiem darbiem, bet, kamēr tos izdarīs, ir jāpārdzīvo vēl šis rudens un pavasaris,” komentē A. Caunītis.

Ceturtdien, 11. novembrī, ikmēneša Gulbenes novada pārvalžu vadītāju sanāksmē piedalījās arī VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters. Viņš “Dzirkstelei” saka, ka beidzot ir sagaidīts Ministru kabineta lēmums par to, ka daļa no VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” 2020. gada peļņas dividendēm tiks novirzīta valsts vietējas nozīmes autoceļa V430 Tirza-Jaungulbene-Liede posma Jaungulbene-Līgo sakārtošanai. “Pavisam drīz tiks uzsākti pirmie sakārtošanas darbi grants ceļa posmā. Tiks veikta apauguma vaļņu noņemšana, grāvju pārtīrīšana, caurteku remonts. Ūdensatvades sakārtošanas darbus veiks VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs”, un Gulbenes nodaļa gatavos darba daudzumu sarakstu, defektu aktu un vienkāršoto būvprojektu, lai nākamgad šajā posmā turpinātu darbus, paredzot šķembu maisījuma seguma izbūvi un dubulto virsmas apstrādi,” sola L. Aumeisters.