Vai pārdevējs drīkst veikt nekvalitatīvas preces remontu bez patērētāja piekrišanas?
Situācijas, kad patērētājs, kurš nodeva nekvalitatīvu preci pārdevējam ar lūgumu veikt tās apmaiņu, vēlāk saņem pārdevēja aicinājumu saņemt atpakaļ jau izremontētu preci nav retums. Vai remonta veikšana bez patērētāja piekrišanas, ir pamatota? Vai patērētājs var kaut ko iesākt šādā situācijā? Par to informē Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija.
Izvēles tiesības pieder patērētājam
Kā zināms, likums paredz, ka saskaroties ar nekvalitatīvu preci, patērētājam vispirms ir tiesības prasīt preces remontu vai apmaiņu. Tas nozīmē, ka izvēles tiesības pieder patērētājam un pārdevējs nav tiesīgs izdarīt izvēli patērētāja vietā vai pretēji patērētāja skaidri izteiktajai gribai.
Remonta, nelūdzot patērētāja piekrišanu, tiks uzskatīta par patērētāja tiesību pārkāpumu un nebūs viņam saistoša. Turklāt, remonta veikšana bez patērētāju piekrišanas var tikt uzskatīta par negodīgu komercpraksi, radot pārdevējam risku saņemt par to naudas sodu.
Ja
patērētāja prasījumu nav iespējams izpildīt vai tas ir
nesamērīgs
Likums paredz divus gadījumus, kad pārdevējs var izvirzīt iebildumus par patērētāja izteikto prasījumu. Šie gadījumi ir: veikt remontu vai apmaiņu nav iespējams; prasījums par remonta/apmaiņas veikšanu ir nesamērīgs, salīdzinot otro prasījumu.Patērētāja prasījuma samērīgumu nosaka, salīdzinot remonta veikšanas un preces apmaiņas izmaksas pārdevējam. Abos gadījumos pārdevējam ir pienākums iesniegt patērētājam pamatojumu apmaiņas/remonta neiespējamībai vai nesamērīgumam. Turklāt, svarīgi ņemt vērā, ka likums uzliek pārdevējam pienākumu veikt gan remontu, gan apmaiņu: bez maksas,saprātīgā termiņā un nesagādājot būtiskas neērtības patērētājam.
Citiem vārdiem, pārdevējam, kurš nevar veikt remontu
saprātīgā laikā vai nesagādājot būtiskas neērtības
patērētajām būs jāveic preces apmaiņa arī, ja šis
prasījums ir nesamērīgs, salīdzinot ar preces remontu.
Kā
rīkoties, ja pārdevējs veica remontu bez patērētāja
piekrišanas?
Kā izriet no augstāk minētā, remonta veikšana, nelūdzot
patērētāja piekrišanu tiks uzskatīta par viņa tiesību
pārkāpumu un nebūs patērētājam saistoša. Tas nozīmē, ka
patērētājam nebūs pienākums saņemt remontētu preci un viņš
varēs uzstāt uz:
preces apmaiņas, ja tas ir iespējams un ir samērīgi, vai
preces apmaiņas, līguma atcelšanas (naudas atmaksas) vai cenas samazināšanas, ja patērētājam sagādātas būtiskas neērtības vai pagāja nesaprātīgi ilgs laiks.
Savukārt, pārdevējam jāievēro patērētāja prasījums par preces apmaiņu, bet gadījumos, kad patērētāja prasījumu par remonta veikšanu nav iespējams izpildīt vai tas ir nesamērīgs - skaidri un saprotami jāinformē par to patērētājs, kā arī jāpamato savs viedoklis ar konkrētiem pierādījumiem.
Papildus informācija: www.pateretajs.lv
Nepieciešama palīdzība?
Jautā konsultantam: https://www.pateretajs.lv/index.php/lv/kontakti-rekviziti/konsultanti-reionos
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"