Dzirkstele.lv ARHĪVS

Jāpieprasa uzrādīt darba apliecību

Malda Ilgaža

2009. gada 14. novembris 11:40

1613
Jāpieprasa uzrādīt darba apliecību

Ja rodas aizdomas, iedzīvotājiem par to jāinformē policija vai "Latvenergo" klientu serviss
Kāda pensionāre, kas dzīvo Gulbenē, Aizkapu rajonā, laikrakstu "Dzirkstele" šonedēļ informēja par to, ka viņai šķitusi aizdomīga kādas sievietes rīcība, kas ieradusies pie viņas mājās un vēlējusies pārbaudīt elektroenerģijas skaitītāja rādījumus.

Neuzrāda apliecību "Biju aizgājusi līdz pastkastītei, kas atrodas dažus desmitus metru no mājas. Nākot atpakaļ, ieraudzīju, ka pie pagalma vārtiņiem apstājusies tumšas krāsas automašīna. Domādama, ka varbūt ciemos atbraukusi kāda paziņa, ejot tai garām, cieši ieskatījos automašīnas logā. Pamanīju tajā sēžam čigānietei līdzīgu sievieti, kura steidzīgi aizklāja seju. Man tas šķita aizdomīgi. Ieejot mājās, priekšnamā sastapu otru sievieti, kas it kā starp citu bilda, ka gribot redzēt elektrības skaitītāju. Sieviete nekādu darba apliecību neuzrādīja, tikai novicināja man gar acīm papīra lapu," stāsta pensionāre.

Tā kā nelielajā mājoklī bijusi krēsla, viņa ieslēgusi gaismu un, redzot, ka sievietei rokās nav pat rakstāmā, tikai aprakstītā lapa, devusies salūkot papīru un rakstāmo, kas atradies blakām tālrunim. Sieviete, tā arī neko nepierakstīdama un neatvadīdamās, izmetusies laukā no istabas.

Pensionāre vēl dzirdējusi viņu uzsaucot mašīnā sēdošajai sievietei: "Kāpēc tu nekāpi ārā, kāpēc nenāci līdzi!" Šis izsauciens viņai licis būt aizdomīgai.

"Arī citkārt ir nākuši cilvēki pārbaudīt elektrības skaitītāju, bet viņi vienmēr ir uzrādījuši darba apliecību un paskaidrojuši, ko vēlas, lielākoties viņi ir bijuši arī darba formā. Var jau būt, ka kaut kas ir mainījies, bet es uzskatu, ka tomēr ir jāpaskaidro ierašanās iemesls. Ir tāds laiks, kad īpaši vecie cilvēki kļūst par dažādu krāpnieku upuriem. Ja sieviete tiešām bija ieradusies darba darīšanās, tad to vajadzēja paskaidrot un uzrādīt apliecību," domā pensionāre.

Obligāti jāpieprasa

Akciju sabiedrības "Latvenergo" Ārējās komunikācijas daļas projektu vadītāja Sandra Vējiņa skaidro, ka "Latvenergo" komunikāciju ar klientu reglamentē vairāki dokumenti, taču iedzīvotājiem jāatceras, ka, dodoties pie klientiem, "Sadales tīkla" tehniskais personāls vienmēr būs ģērbies darba apģērbā ar uzņēmuma logo, kā arī uz apģērba vienmēr būs vārds un uzvārds. Pēc klienta pieprasījuma darbiniekam ir jāuzrāda darba apliecība. Šo darbu veic tikai "Sadales tīkla" darbinieki. Skaitītāju pareizas darbības pārbaudes veic plānotajos termiņos, ārpus kārtas - pēc lietotāja pieprasījuma un citiem nosacījumiem.

Gadījumos, ja rodas aizdomas, ka personas, kuras darbojas ap elektrības skaitītājiem, nav akciju sabiedrības "Sadales tīkls" darbinieki, un, ja pēc aicinājuma netiek uzrādītas darba apliecības, lūgums iedzīvotājiem par šādiem gadījumiem informēt policiju, kā arī, ja ir iespējams, "Latvenergo" klientu servisu pa tālruni 80200400.