Dzirkstele.lv ARHĪVS

Demontē sliedes

2009. gada 24. septembris 14:05

2032
Demontē sliedes

Kādreizējā dzelzceļa līnijā demontētās sliedes "Latvijas dzelzceļš" pārdos izsolē
Dzelzceļa līnijā Rīga - Ieriķi - Gulbene vilcienu kustība nenotiek jau vairākus gadus un palaikam no cilvēkiem, kas dzīvo dzelzceļa līnijas tuvumā nākas dzirdēt, ka ap sliedēm atkal ir padarbojušies garnadži. Tagad sliedes tiek demontētas pavisam.

Gulbenietis Aleksandrs P., kurš vēlējās ar laikraksta palīdzību noskaidrot, kas īsti notiek ar šo līniju un kāpēc sliedes tiek demontētas, bilda, ka, viņaprāt, nebūtu pareizi sliedes sagriezt, kā tas tiek pašreiz darīts, jo ekonomiskāk būtu tās pārdot atjaunošanai.  

VAS "Latvijas dzelzceļš" sabiedrisko attiecību daļas mediju attiecību vadītājs Māris Ozols skaidro, ka sliežu uzturēšana līnijā, kur nenotiek vilcienu kustība, prasa ievērojamus līdzekļus.

 

"Posmos, kuri netiek izmantoti, notiek arī sliežu zagšanas gadījumi. Arī šogad ir bijuši mēģinājumi zagt sliedes (par tiem ir ziņots policijai, kura šobrīd meklē vainīgās personas), tādējādi uzņēmumam tiek radīti zaudējumi. Lai nepieļautu šādu situāciju, sliedes tiek demontētas," saka M.Ozols.

 

Sliedes tiks demontētas līdz gada beigām. Tās demontēs posmā no Ieriķiem līdz valsts robežai. Sliežu ceļu demontāžu veic "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums "LDz Infrastruktūra".

 

Daudz defektu

 

Vai šo dzelzceļa līniju kādreiz tomēr nav plānots atjaunot? M.Ozols norāda, ka, iespējams, kādreiz šajā posmā vilcienu kustība arī tiks atklāta, taču pagaidām šādi plāni netiek apspriesti. Demontētās sliedes tiks pārdotas izsolē, un līdzekļi tiks izmantoti uzņēmuma darbībā.

 

M.Ozols norāda, ka sliedēm ir vairāk nekā 50 gadi, un tām ir ļoti daudz defektu. "Šīs sliedes neatbilst mūsdienu dzelzceļa kustības prasībām, jo nespēj izturēt noslodzes, kādas mūsdienās nodrošina ritošais sastāvs, tāpēc uzņēmums kā labāko risinājumu ir izvēlējies sliežu pārdošanu izsolē," skaidro uzņēmuma pārstāvis.

 

Sliedes vienalga būtu jāmaina


 

Pašreizējais Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītājs Osvalds Lucāns, kas ilgus gadus ir bijis saistīts ar dzelzceļu un mūsu šaursliežu bānīti, vērtē, ka sliedes šobrīd droši vien tiešām ir izdevīgāk demontēt, nekā atstāt.

 

"Laiks iet un diktē savus noteikumus. Normatīvajos dokumentos ir jaunas prasības arī dzelzceļa konstrukcijām. Šī līnija nedarbojas, tur aug koki un zāle, tas viss bojā virsējo infrastruktūru. Pat ja mēs gribētu, mēs vienalga tur uzreiz nevarētu palaist vilcienu, būtu jāiegulda daudz līdzekļu. Es, protams, vēl ceru, ka kādreiz tomēr mēs atjaunosim šo dzelzceļa līniju, taču tad ir pilnībā jāmaina virsējā zemes klātne, jāliek atbilstošas seguma proporcijas un cita veida sliedes, jo šeit kustību ir plānots atjaunot ar citu mērķi - tad šeit kursētu kravas vilcieni un būtu pavisam citas slodzes," saka O.Lucāns.

 

Viņš spriež, ka "Latvijas dzelzceļam" droši vien šo līniju ir grūti uzturēt - tas prasa lielus izdevumus, nereti vēl arī sliedes tiek nozagtas, kas uzņēmumam nes zaudējumus.

 

"Tas, ka sliedes šobrīd tiek demontētas, varbūt nav sliktākais variants, cits jautājums - kur tās tiks liktas. Cerams, ka tās netiks nodotas metāllūžņos, bet ar tām izrīkosies saimnieciskāk. Ja tās pārdos izsolē, varbūt kāds posms var noderēt arī mūsu šaursliežu dzelzceļam," vērtē O.Lucāns.