Dzirkstele.lv ARHĪVS

Piešķirot īpašas tirdzniecības zīmes, Rimi veicinās vietējo produktu noietu

Tamāra Ulase

2009. gada 18. septembris 16:40

419
Piešķirot īpašas tirdzniecības zīmes, Rimi veicinās vietējo produktu noietu

Lai veicinātu vietējo produktu noietu un atbalstītu Latvijas ražotājus, Rimi pašmāju ražotos produktus turpmāk izcels ar īpašu tirdzniecības zīmi „Ražots Latvijā ar lepnumu".

Līdz šim jau vairākus gadus mazumtirdzniecības tīkls "Rimi" rīko akciju „Latvijas dienas", kuras laikā veikalu plauktos īpaši tiek izcelti Latvijā ražotie produkti.

 

"Šogad pēc pircēju un uzņēmēju ieteikumiem, sadarbojoties ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi (LOSP), "Rimi" turpmāk arī ikdienā ar speciālu tirdzniecības zīmi „Ražots Latvijā ar lepnumu" izcels Latvijā ražotos produktus un akcentēs to vietējo izcelsmi, tādējādi veicinot noietu," stāsta "Rimi Latvia" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa.

 

Z.Eniņa ņorāda, ka šodien, 18.septembrī, īpašā „Izgaršo Latviju" pasākumā, kā pirmie savus ražotos produktus marķēja 25 Latvijas uzņēmumu vadītāji, pašrocīgi izceļot tos ar "Ražots Latvijā ar lepnumu" tirdzniecības zīmēm. Uzņēmumu vadītāji personīgi uzrunās "Rimi" pircējus, piedāvājot nogaršot savus ražojums un uzsverot, ka „Ražots Latvijā ar lepnumu" turpmāk būs "Rimi" veikalos regulāri sastopama tirdzniecības zīme.

 

„Latvijas dienu pirmās nedēļas laikā ievērojami palielinājušies Latvijā ražoto produktu pārdošanas apjomi visās pārtikas preču grupās. Pircēji arvien vairāk pievērš uzmanību produktu izcelsmei, priekšroku dodot pašmāju ražojumiem," stāsta "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

 

„Tā kā audzējam daudz un dažādus dārzeņus, arī tādus, kas ne vienmēr tiek uzskatīti par Latvijas ražojumiem, mums ir ļoti svarīgi, lai pircēji zinātu to izcelsmi. Piemēram, mūsu audzētajiem Savojas un Ķīnas kāpostiem, kurus pircēji neidentificē kā Latvijā izaudzētus, tagad tiks pievienota jaunā tirdzniecības zīme, kas varētu piesaistīt arvien vairāk pircēju uzmanību," stāsta  SIA „Mūsmāju dārzeņi" valdes priekšsēdētāja Edīte Strazdiņa.

 

INTERESANTI FAKTI

 

* Visstraujāk Latvijas dienu pirmajā nedēļā pieauguši graudaugu produktu pārdošanas apjomi, tie pirkti 150% vairāk nekā līdz šim. Kopumā "Rimi" veikalos pārdotas gandrīz 160 tonnas miltu, makaronu un citu graudaugu izstrādājumu.

 

* "Rimi" pārdošanas dati liecina, ka pircēji īpaši iecienījuši un novērtējuši arī Latvijā ražotos sierus, kas marķēti ar „Ražots Latvijā ar lepnumu" tirdzniecības zīmi. Vairāk kā uz pusi palielinājies siera un olu pārdošanas apjoms - pārdotas vairāk kā 100 000 olas un 90 tonnas siera.

 

* Izcelto produktu vidū gaļas un gaļas produktu grupā vispirktākie ir SIA "Rīgas miesnieks" Rakveres cīsiņi (pārdotas 15 tonnas) un SIA „Lielzeltiņi" broilera fileja (pārdotas vairāk nekā 10 tonnas). Savukārt gatavo produktu vidū vispopulārākās bija SIA „Lango" pankūkas ar ķiršiem (pārdotas 9 tonnas), kā arī kartupeļu pankūkas (pārdotas 6 tonnas).

 

* Bakalejas nodaļā cilvēki visvairāk iegādājušies SIA „Fazer maiznīcas" baltmaizi (pārdoti vairāk nekā 30 000 kukulīšu), bet augļu un dārzeņu nodaļā izcelto produktu vidū vispirktākie bija „Mūsmāju dārzeņi" kartupeļi (pārdotas 30 tonnas). Liels pieprasījums bijis arī kāpostiem, gurķiem, tomātiem, burkāniem, sīpoliem un citiem Latvijā audzētajiem dārzeņiem.

 

* No olu produktiem pircēji visbiežāk izvēlējušies AS „Balticovo" olas, savukārt no piena produktu klāsta priekšroku devuši AS „Talsu piensaimnieks" 2% pienam. Pieprasīts bijis vaniļas biezpiena sieriņš „Kārums", no sieriem visiecienītākais bijis AS „Rīgas piena kombināts" ražotais Krievijas siers.

 

* Rudenī, kad daudzi novāc ogu un augļu ražas un paši cep plātsmaizes, īpaši iecienīti produkti ir arī milti un raugs, pircēji visbiežāk izvēlējušies AS „Rīgas dzirnavnieks" Saimnieces miltus un SIA „Laversa" raugu.

 

* Vasaras nogalē populārākais alus bijis Dzintara Lāčplēša, savukārt no bezalkoholiskajiem dzērieniem Rimi klienti visbiežāk pirkuši Zaķumuižas negāzēto ūdeni. No saldumiem nepārspētas ir „Skrīveru gotiņas" un SIA „Matss" riekstiņi ar iebiezinātā piena pildījumu.

 

* Latvijas produktus novērtē arī citu Baltijas valstu iedzīvotāji. "Rimi" tīkla veikalos Igaunijā populārākais ir biezpiena sieriņš „Kārums", „Gutta" sulas un „Laima" ražotie vaniļas zefīri. Savukārt Lietuvas "Rimi" pircēji iecienījuši jogurtu „Jogijs", tūristu brokastis, „Cido" sulas un nektārus, kā arī „Laima" piena šokolādi un Selgas cepumus.