Dzirkstele.lv ARHĪVS

Stāvlaukums ir jānodala no braucamās daļas

Evita Brokāne

2009. gada 17. septembris 11:00

2305
Stāvlaukums ir jānodala no braucamās daļas

Ilmārs Lipiņš: "Mēģināts rast lietderīgākos un drošākos risinājumus."
Daudzi gulbenieši šobrīd ir neizpratnē, kāpēc tik ļoti tiek pārveidots stāvlaukums starp veikalu "Maxima" un bijušo pilsētas domes ēku Ābeļu ielā. Cilvēki jautā, kāpēc bija nepieciešams veidot šīs dažādās "saliņas", kas, viņuprāt, sarežģīs braukšanu.

Jāņem vērā satiksmes drošība Gulbenes pilsētas pārvaldes galvenais speciālists pašvaldības projektu izstrādē Ilmārs Lipiņš skaidro, ka viss esot aizsācies ar to, ka savulaik tika pieņemts lēmums izveidot vienvirziena ielas - Bērzu ielu virzienā no centra un Ābeļu ielu virzienā uz centru.

"Varbūt tieši šie ir sākumfaktori, kas lika izveidot šos stāvlaukumus tieši tā un ne citādāk. Protams, ir jāņem vērā arī ar satiksmes drošību saistītie nosacījumi," saka I.Lipiņš.

"Ja stāvlaukums tiek veidots, tas ir jāatdala no ielas braucamās daļas. Turklāt stāvlaukumos maksimāli atļautais braukšanas ātrums ir 20 kilometri stundā un gājējiem tajos vienmēr ir priekšroka. Tā kā šī ir vienvirziena iela, iebraukt stāvlaukumā varēs vienā vietā, izbraukt citā vietā. Arī pašam kādreiz ir gadījies saskarties ar situāciju, ka stāvlaukumā, kurā it kā ir atstāta brīva vieta izbraukšanai, kāds tajā ir pamanījies nolikt savu automašīnu, un tad nākas stāvēt kādu laiku un gaidīt, lai varētu izbraukt. Ar šīm "saliņām" tiks iezīmētas iebraucamās un izbraucamās vietas, kur automašīnas nekādi nevarēs novietot."

Speciālists nenoliedz, ka varbūt tagad tiks sarežģīta piebraukšana pie veikala "Maxima", jo to varēs izdarīt tikai no Rīgas ielas pa vienu joslu, bet, braucot pa Ābeļu ielu, mašīna būs jāatstāj stāvlaukumā. Tomēr viņš uzskata, ka problēmām nevajadzētu rasties, jo nedaudz tika izmainīts projekta risinājums un, griežoties no Rīgas ielas un konstatējot, ka veikala priekšā nav kur nolikt mašīnu, varēs iebraukt arī stāvlaukumā.

"Runājot vēl par šīm "saliņām", ir jāsaprot, ka, stāvlaukumu neatdalot no ielas braucamās daļas, var rasties dažādas papildu avārijas situācijas. Tas tika mēģināts novērst. Es ceru, ka autovadītāji mainīs savus ieradumus un ar laiku pieradīs," saka I.Lipiņš.

Stāvvietu skaits ir palielinājies

Vai tagad pilsētas centrā būs pietiekami daudz stāvvietu?

I.Lipiņš atzīst, ka šis ir diskutējams jautājums.

"Atļauto stāvvietu skaits, protams, tagad ir palielinājies, taču vadītāji pēc vecā ieraduma turpinās novietot automašīnas kaut vai tajā pašā Rīgas ielā gar malu. Protams, tagad tam varbūt tik strikti netiks pievērsta uzmanība, taču varbūt ar laiku tur būs jāierobežo stāvēšanas laiks. Prakse rāda, ka liela daļa automašīnu, kas tur un arī citviet tiek novietotas, pieder cilvēkiem, kas atbrauc uz darbu un novieto tur auto. Varbūt šis jautājums ir jārisina arī kopā ar uzņēmējiem un darba devējiem. Es uzskatu, ka primārais būtu nodrošināt auto novietošanu tiem cilvēkiem, kas iebrauc pilsētā," piebilst I.Lipiņš.

Diezgan būtiskas izmaiņas vēl tiks veiktas arī pie kultūras centra (iepretim veikalam "Labais"), kur renovācijas projekta laikā būtiski mainīsies gan ēkas fasāde, gan arī tiks izveidots stāvlaukums.

"Ikdienā tas varēs kalpot arī kā stāvlaukums, kur jebkurš varēs novietot savu auto, un pasākumos, protams, tur varēs novietot automašīnas kultūras centra apmeklētāji," spriež speciālists.