Luksofori iedegsies vēlāk, nekā plānots

Luksoforu uzstādīšana vienā krustojumā izmaksā no 12 000 līdz 18 000 latu
Gulbenes pilsētas ielās luksofori tomēr sāks darboties tikai oktobra vidū.
"Jau trešo reizi slēgšu līgumus par elektrības pievadi luksoforiem. Šis process sākās pilsētas domes laikā. Tad notika teritoriālā reforma, kuras rezultātā līgumi tika noslēgti ar pilsētas pārvaldi. Šobrīd kontrolējošā iestāde Centrālā finanšu līgumaģentūra noteikusi, ka elektroenerģijas pieslēguma izmaksas varēs apmaksāt no Eiropas Reģionālās attīstības fonda naudas ar nosacījumu, ka līgums slēgts ar novada domi," skaidro Gulbenes pārvaldes galvenais speciālists pašvaldības projektu izstrādē Ilmārs Lipiņš.
Vai bija pareizi?
Autobraucēji uzskata, ka nav bijis pareizi novietot luksoforus uz vienvirziena ielām.
I.Lipiņš uzskata, ka Rīgas - Ābeļu, Ozolu - Rīgas, Rīgas - Bērzu ielas krustojumos luksofori ir lietderīgi, jo ielas ir simetriski novirzītas.
"Izvietojot luksoforus šajos krustojumos un norādot gājēju pārejas, esam radījuši gājējiem saprotamāku šo krustojumu šķērsošanu. Arī vismaz vienā krustojumā uz O.Kalpaka ielas pilsētas centrā noteikti ir vajadzīgs luksofors. Mēs tos izvietojām abos krustojumos tāpēc, ka notiek publiski pasākumi, kad autotransporta un gājēju plūsma ir pastiprināta," uzskata I.Lipiņš.
Speciālists ir vienisprātis ar iedzīvotājiem, kuri uzskata, ka luksoforiem vajadzēja būt Blaumaņa un Rīgas ielas krustojumā, O.Kalpaka un Blaumaņa, kā arī Brīvības un Baložu ielas krustojumā.
"Ar luksoforu projektu startējām trešo reizi. Sākumā bija paredzēts luksoforus izvietot deviņos krustojumos un vienā pārejā. Bija plānots izvietot luksoforus arī Rīgas un Blaumaņa ielas krustojumā, bet iesniegt projektu un ieguldīt līdzekļus var tikai tādā objektā, kas ir pašvaldības īpašums. Šis krustojums šobrīd vēl ir Satiksmes ministrijas īpašums "Latvijas valsts ceļu" pārvaldījumā. Mēs nebijām tiesīgi tur neko darīt, bet pēc pēdējās novada domes sēdes lēmumu ir skaidrs, ka novads ir gatavs pārņemt tranzīta ielas savā valdījumā un mēs pie šī jautājuma atgriezīsimies," sola I.Lipiņš.
Brīvības un Baložu ielas krustojumā, kad notikusi degvielas uzpildes stacijas "Neste" izbūve, ko akceptējusi Gulbenes pilsētas dome, kā nosacījums īpašniekiem bija izstrādāt tehnisko projektu regulējama krustojuma izbūvei. "Neste" šos nosacījumus izpildījusi. Projekts ir, tikai jārod finansējums. Ieceres tam jau ir.
Kvēlspuldzes neizmantos
Izvietojot luksoforus, jāievēro nosacījums, ka luksoforiem ir jādublējas, tāpēc I.Lipiņš pieļauj, ka pilsētā tiešām varētu būt 31 transporta luksofors un 29 luksoforu komplekti gājējiem, kā tos saskaitījis kāds vērīgs iedzīvotājs.
"Luksoforu dublēšanās ir nepieciešama, lai izslēgtu iespējamos starpgadījumus uz brauktuvēm," skaidro speciālists.
Luksoforos netiks izmantotas mums zināmās kvēlspuldzes.
"Izmantotas gaismas diodes, kam elektroenerģijas patēriņš ir salīdzinoši mazāks. Izdegot kvēlspuldzei, signāls nedarbojas, bet izdegot, piemēram, pat desmit diodēm, signāls turpina darboties," skaidro I.Lipiņš.
Piecus gadus pēc šī projekta realizācijas, luksofori, kļūs novada domes īpašums, kuru nedrīkst iznomāt, īrēt un pārdot. "Gulbenē luksofori nav modernāki nekā Rīgā, bet šos izvēlējāmies tāpēc, ka Rīgā ir speciāls dienests, kas tos apkalpo. Ir noteikts garantijas laiks, tāpēc šajā laikā par luksoforiem būs atbildīgs būvnieks "Vidzemes elektroceltnieks"," stāsta I.Lipiņš.
Režīmus regulēs
Naktī luksofori brīdinošajā dzeltenajā režīmā Gulbenē nestrādās, bet būs dienas un nakts režīms, kad satiksmi regulēs izvietotās ceļa zīmes. Arī Eiropas Savienības normatīvie akti, kas saistīti ar satiksmes drošību, neparedz dzeltenā signāla darbību naktīs. Ir divi nosacījumi: luksofors darbojas 24 stundas diennaktī, vai ir dienas un nakts režīms, kad luksoforus izslēdz.
"Šobrīd ir plānots noteikt nakts režīmu no pulksten 19.00 līdz 7.00, jo tad Gulbenē satiksme ir minimāla. Šo režīmu būs iespējams mainīt, ja tas būs nepieciešams," saka I.Lipiņš.
Luksoforu uzstādīšana vienā konkrētā krustojumā izmaksā no 12 000 līdz 18 000 latu. "Šī summa, kas ir tikai būvniecības izmaksas, ir atkarīga no krustojuma izvietojuma, piemēram, gājēju pāreja pie veikala "Superneto" izmaksā tikai 9 000 latu, jo tur ir vienkāršāks luksofors," skaidro I.Lipiņš.
Diemžēl jau ir veikti vandālisma akti pret luksoforiem pie veikala "Superneto" un Rīgas - Ābeļu ielu krustojumā. "Ja nebūs citas iespējas, nāksies izvietot novērošanas kameras, bet tādā gadījumā tiks tērēta nodokļu maksātāju nauda," saka I.Lipiņš.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"