Dzirkstele.lv ARHĪVS

Sūdzas par apkuri, datoru un kurpēm

Malda Ilgaža

2009. gada 30. jūlijs 11:19

670
Sūdzas par apkuri, datoru un kurpēm

Patērētāji nezina savas tiesības un baidās tās izmantot
Gulbenes Pilsētas svētkos darbojās Sūdzību kiosks. Iedzīvotājs tajā varēja saņemt Gulbenes patērētāju interešu aizstāvības kluba vadītāja Mārtiņa Kokara konsultāciju, kā arī atstāt savas sūdzības vai neskaidros jautājumus, uz kuriem divu nedēļu laikā atbildes dos Patērētāju tiesību aizsardzības centra eksperti. M.Kokaram nācās atbildēt uz piecām iedzīvotāju sūdzībām.

"Trīs sūdzības bija par apkuri, viena sieviete interesējās, kā rīkoties, ja viņai veikalā pārdots dators ar tehniskiem defektiem, bet veikals atteicies bojāto preci pieņemt atpakaļ. Vēl kāds cilvēks sūdzējās par nekvalitatīvu apavu iegādi, kurus veikals atteicies pieņemt atpakaļ, uzskatot, ka pircējs tos ekspluatējis nepareizi," stāsta M.Kokars.

 

Šie kioska apmeklētāji ne tikai saņēmuši M.Kokara ieteikumus, bet savus iebildumus fiksējuši uz papīra, tos adresējot Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālistiem. Vairāki cilvēki savas sūdzības bez iepriekšējas konsultācijas uzreiz likuši nodot centram. Lielākoties kioskā vērsušies gados vecāki cilvēki.

 

"Sūdzību noteikti būtu vairāk, ja Sūdzību kiosks nedarbotos piektdien, bet sestdien, kad stadionā pulcējās daudzkārt vairāk cilvēku. Diemžēl tas nebija iespējams," saka M.Kokars.

 

"Esmu pārliecinājies, ka pircēji ļoti daudzos gadījumos nezina savas tiesības, piemēram, ka bojātajai precei ir jāveic ekspertīze un tamlīdzīgi," secina M.Kokars.

 

Katru mēnesi Gulbenes patērētāju interešu aizstāvības klubā pēc padoma vēršas pieci līdz desmit cilvēki.

 

M.Kokars norāda, ka patērētājiem ir tiesības apmainīt bojāto preci pret kvalitatīvu, panākt preces cenas samazinājumu, atgriežot veikalam bojāto pirkumu, saņemt atpakaļ naudu, kā arī nodot preci remontam.

 

"Pie manis vērsās kāda sieviete, kura bija nopirkusi bojātu mobilo tālruni un pati par to uzrakstījusi sūdzību veikalam. Diemžēl sūdzība bija uzrakstīta juridiski nepareizi, tāpēc veikals tālruni mainīt atteicās. Kopīgi ar klienti tapa jauna, juridiski pareiza pretenzija veikalam, un prece tika apmainīta," stāsta M.Kokars.