Dzirkstele.lv ARHĪVS

Pavasaris arī fototirgū / Tehnoloģijas

2009. gada 9. jūnijs 10:55

1846
Pavasaris arī fototirgū / Tehnoloģijas

Kad pumpuri sprāgst, ziedi veras un zāles stiebri stiepjas pretī saulei, tā vien gribas ievilkt krūtīs spirdzinošo gaisu, bet vēl jo īpašāks šis gadalaiks ir tiem, kas jaukās atmiņas vēlas saglabāt arī fotogrāfijās.

«Dzīvespriekam» piedāvā uzlabot fotoarsenālu, sniedzot nelielu ieskatu jaunākajās digitālajās spoguļkamerās, kuras palīdzēs nodrošināt kvalitatīvas bildes, turklāt nepieder pie tā «dārgākā gala».

 

Lai gan joprojām lielākā daļa fotomīļu lieto kompaktklases fotoaparātus, tā sauktos «ziepjutraukus», arvien vairāk cilvēku izvēlas spoguļkameras, kam ir plašāks iespēju klāsts, proti, maināma optika un citas funkcijas, kas ļauj to lietotājam pretendēt jau uz profesionālāku līmeni. Šajā gadā teju visi šā tirgus segmenta aizpildītāji pircējiem piedāvā jaunus modeļus, kas jau tagad atrodami arī Latvijā.

 

Gan fotografē, gan filmē

 

Spoguļkameru tirgus līderis «Canon» savus cienītājus iepriecinājis ar «500D», kas ir sākuma līmeņa spoguļkamera un kuras cena bez objektīva Latvijas veikalos ir apmēram 520 latu. Tai ir CMOS 15,1 megapikseļu attēla sensors, kas spēj ne tikai iemūžināt fotogrāfijas, bet arī veikt videoierakstu, turklāt labā - 1080 punktu - izšķirtspējā. Šajā jaunumā iebūvētais attēla un video procesors «Digic 4» piedāvā labu trokšņa slāpēšanu pie augstiem gaismas jutības (ISO) uzstādījumiem, tādēļ arī iesācējiem būs vieglāk iegūt kvalitatīvas fotogrāfijas, piemēram, sarežģītas gaismas apstākļos.

 

Protams, nevajadzētu ce­rēt, ka šis salīdzinoši lētais fotoaparāts spēs sacensties ar profesionālajiem rīkiem, tomēr tā darbības ātrums - 3,4 kadri sekundē - ir pietiekams, lai «noķertu» arī kustīgus objektus. Vēl gribas pieminēt, ka tam ir trīs collu LCD ekrāns ar 920 000 punktu izšķirtspēju, tiešskates režīms («Live View») ar kontrasta bāzēto un sejas atpazīšanas autofokusu opciju, kā arī deviņu punktu autofokusu.

 

Negrasās atpalikt

Videofilmēšanas iespēju savā produktā iekļāvis arī sīvākais «Canon» konkurents «Nikon», kura «D90» bez objektīva veikalu plauktos atrodas par apmēram 540 latiem. «Nikon D90» ieradās kā aizstājējs divus gadus vecākajam «Nikon D80» - ļoti iecienītai entuziastu fotokamerai. Abas šīs kameras izskatā ir visai līdzīgas, taču «D90», protams, ir caurcaurēm jaunās paaudzes ierīce: tai ir jauns attēla sensors (12,3 megapikseļi) ar putekļu tīrīšanas sistēmu, lielāks ekrāns (trīs collu), jauns iebūvētais attēlu apstrādes risinājums, «Live view» un jau pieminētais videorežīms, nemaz nerunājot par dažādiem mazākiem dizainiskiem un funkcionāliem uzlabojumiem.

 

Kā liecina vairāku pazīstamu ekspertu publicētie testi, par lielākajiem šīs fotokameras plusiem var uzskatīt plašas konfigurācijas iespējas, iespaidīgu aprīkojumu, ērtu lietošanu un ļoti labas kvalitātes fotogrāfijas pie liela ISO, kas ir būtiski, ja vēlaties uzņemt attēlus, teiksim, tumsā vai telpās ar trūcīgu apgaismojumu. Tajā pašā laikā, kā jau katrai medus mucai, arī šai ir sava darvas pile, proti, nofilmētais videomateriāls nav tik labas kvalitātes, kā gribētos, savukārt «Live View» režīmā «D90» ir lēns autofokuss.

 

Pakāpienu augstāk

 

Ja jūsu iekšējam fotogrāfam sākuma līmeņa aparāti ir par necilu, var palūkoties uz pusprofesionālo spoguļkameru, piemēram, tādu kā «Pentax K10D» sekotāju «K20D». Tā aprīkota ar 14,6 megapikseļu matricu, korpusā iebūvētu attēla stabilizāciju, jau ierasto «Live View» iespēju, laika apstākļu (tajā skaitā lietus lāšu) drošu korpusu un lērumu iespēju, kas ļaus attīstīt savas iemaņas fotografēšanā.

 

«Pentax K20D» interesanta vēl kāda iemesla dēļ - tā pieejama arī ar nosaukumu «Samsung GX20», kas gan izskatās nedaudz citādi, tomēr būtībā ir «K20D» dvīņubrālis ar tādu pašu, starp citu, «Samsung» ražotu attēla matricu.

 

Varētu padomāt - ja jau augstāka līmeņa, tātad arī dārgāka, bet te nu gaida vislielākais pluss - Latvijas veikalos «Pentax K20D» bez objektīva maksā līdz 500 latu. Atliek vien salauzt stereotipus par «Pentax» un iegūt savā īpašumā pietiekami funkcionālu modeli jebkurai dzīves situācijai.

 

Rokas nepiepūlēs

 

Nav slikti, ja labu fotoaparātu var ērti nēsāt līdzi arī ikdienā. Vieglu fotokameru cienītājiem varētu patikt «Olympus» radītā «E-620», kas ir viena no pasaulē mazākajām, vieglākajām digitālajām spoguļkamerām ar iebūvētu attēla stabilizāciju. Šī kamera uzskatāma par pusprofesionālā modeļa «E-30» un sākumklases modeļa «E-520» apvienojumu.

 

«Olympus E-620» ir 12,3 megapikseļu «Live MOS» attēla sensors, septiņu punktu automātiskās fokusēšanās sistēma, «TruePic III+» attēla procesors, iebūvēts bezvadu zibspuldzes kontrolieris un grozāms (nenoliedzami, ērti) 2,7 collu LCD ekrāns. Kamera atbalsta «Olympus Art Filters» attēlu filtrus, kas lietotājam ļauj bildēm pievienot dažādus efektus.

 

Šis 475 gramu vieglais modelis bez objektīva Latvijā nopērkams par 480 latiem.

 

Lietotāja pieredze

 

Guntars Strangats, profesionāls fotogrāfs:

- Mūsdienās sākumklases spoguļkameras spēj tik daudz, cik pirms dažiem gadiem spēja tikai krietni profesionālāki fotoaparāti. Salīdzinot vairāku zīmolu produktus šajā kategorijā, visdraudzīgākais amatieriem ir «Nikon». Profesionālos «spoguļos» daudzu funkciju, kas ir sākumklases pārstāvjiem, nemaz nav, jo tās tiek aizstātas ar lietotāja zināšanām. Savukārt «Nikon» piedāvā reāli strādājošas iespējas, kas var palīdzēt sarežģītos apstākļos, piemēram, funkcija «Dlight», kas palīdz «izvilkt» vidējo apgaismojumu - fons būs pietiekami gaišs un arī priekšplānā viss būs kārtībā. «Canon» turpretī spēj daudz, tomēr lietotājam jāzina, kad kura podziņa jāspiež. Kā rāda pieredze, «Olympus» atsevišķiem modeļiem, piemēram, rītos sniegotā ziemā neprecīzi nostrādā baltā balanss, līdz ar to attēls kļūst zils.

 

Par «Pentax» - labs zīmols, taču Latvijā var rasties problēmas ar aksesuāru iegādi, kā arī servisu. Iegādājoties spoguļkameru, būtiska ir optikas izvēle. Tā saucamie «Kit» objektīvi nespēs sniegt to, ko vēlaties. Labāk pirkt oriģinālos objektīvus, nevis, piemēram, «Sigma», lai nezaudētu zīmola oriģinalitāti, teiksim, «Canon» siltos toņus un «mīkstāko» attēlu vai arī «Nikon» precīzo detalizāciju.