Dzirkstele.lv ARHĪVS

Gulbenē vasarā mainīs ielu segumu 10 kilometru garumā

Diāna Odumiņa

2009. gada 19. marts 12:33

1349
Gulbenē vasarā mainīs ielu segumu 10 kilometru garumā

Gulbenieši "Dzirkstelei" laiku pa laikam atgādina par tradicionālo pavasara aktualitāti - pilsētas bedrainajām ielām. "Dzirksteles" forumā iedzīvotāji norāda uz vairākām, viņuprāt, sevišķi nelīdzenām ielām. Taču valda arī tāds uzskats, ka visa Gulbene ir viena vienīga bedre.

Pagaidām nav novērots, ka ielas steigtos lāpīt to uzturētājfirma - SIA "Alba". Gulbenes pilsētas domes izpilddirektors Gvido Stucka "Dzirkstelei" saka, ka ekonomiskās krīzes laikā nebūtu vēlams divreiz darīt vienu darbu. Esot jānogaida. Kamēr no gaisa krīt nokrišņi, par bedru lāpīšanu gādāt ir nepraktiski. Sausā laikā varētu izmantot aukstā asfaltbetona metodi, lai ielas padarītu līdzenākas.

 

Lielie darbi būs maijā

Gulbene ir starp tām 16 pilsētām, kurās plānots ieguldīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļus prioritātē „Policentriska attīstība". Gulbenes pilsēta divus investīciju projektus plāno īstenot līdz 2011.gadam un to kopējās izmaksas ir aptuveni 5,5 miljoni latu. Plānota vairāku pilsētas ielu seguma rekonstrukcija, kā arī novada kultūras un atpūtas centra izveide uz esošā pilsētas stadiona bāzes.

 

Iecerētie pirmie lielie ielu asfaltēšanas darbi sāksies maijā. Pilsētas ielu seguma rekonstrukcijas 1.kārtai pašvaldība izsludinātajā iepirkuma procedūrā, kas noslēdzās otrdien, jau ir izraudzījusies pretendentu. Tā ir Smiltenes akciju sabiedrība "8CBR". Likums nosaka, ka šo rezultātu citi pretendenti var apstrīdēt turpmāko desmit dienu laikā. Rezultāti tiks publicēti Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājas lapā.

 

1.kārtā paredzēts veikt darbus 5,4 kilometru garumā, aptverot posmus Ozolu, Ābeļu, Bērzu, Līkajā, Rīgas, Gaitnieku un O.Kalpaka ielā. Saskaņā ar līguma noteikumiem visi darbi ir paveicami septiņos mēnešos.

 

G.Stucka stāsta, ka nupat izsludināts vēl viens iepirkums pilsētas ielu rekonstrukcijai. Gulbenē šovasar paredzēts renovēt pilsētas ielas aptuveni 10 kilometru kopgarumā. Pirms darbu veikšanas esot jāsaskaņo aktivitātes saistībā ar citu projektu - ūdensvada un kanalizācijas tīklu paplašināšanu -, lai nebūtu dublēšanās.

 

Labo tikai bīstamākās bedres

Akciju sabiedrības „Latvijas autoceļu uzturētājs" sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Šuberte "Dzirksteli" informē, ka, ņemot vērā lielo remontdeficītu valsts autoceļos, asfaltbetona segumos pastiprināti veidojas bedres. Pagaidām meteoroloģiskie laika apstākļi vēl nepieļauj veikt masveida bedrīšu remontus, tādēļ labotas tiek tikai satiksmei bīstamās bedres. To aizpildīšanā ceļu uzturētāji izmanto aukstā asfaltbetona tehnoloģiju. Darbs noris sekojoši - bedres vietu iespēju robežās iztīra un aizpilda ar auksto asfaltbetonu, virsmu pēc tam noblietējot ar vibroplati.

 

Šī bedrīšu labošanā izmantotā tehnoloģija gan nereti autovadītājos raisa neizpratni un rada jautājumus par tās efektivitāti. Taisnība, ka šādi nevar nodrošināt aizpildītās bedrītes ilgstošu saglabāšanos, tomēr tā ļauj uz laiku uzlabot braukšanas apstākļus autovadītājiem, pasargāt ceļa segumu no vēl lielākiem bojājumiem, līdz laika apstākļi mainīsies un būs iespējams izmantot noturīgākas bedru aizpildīšanas tehnoloģijas.