Dzirkstele.lv ARHĪVS

Stāmerienā – ilgstošas nesaskaņas starp pacientiem un ārstu

Diāna Odumiņa

2009. gada 10. marts 17:13

6155
Stāmerienā – ilgstošas nesaskaņas starp pacientiem un ārstu

Pacienti: ģimenes ārsts pārāk bieži nav darbā
Piektdien "Dzirksteles" redakcijai zvanīja kāda Stāmerienas iedzīvotāja un sūdzējās, ka atkal darba vietā nav sastopams ģimenes ārsts Jānis Seļickis. Viņa pauda, ka teju katru nedēļu dakteris dienu vai divas dienas ir prombūtnē. Pie dotkorāta durvīm tad parādoties zīme, uz kuras rakstīts "Atvainojiet par sagādātajām neērtībām" vai "Paldies par sapratni". Stāmerenieši ironizējot par šādu daktera taisnošanos un komentē to tā, ka viņu ārsts ir diplomātiju samācījies no nesenās valdības vīra Ainara Šlesera.

Konfliktu saista ar sertifikāciju J.Seļickis šādus viņam adresētus pārmetumus sarunā ar "Dzirksteli" noraida. Pašlaik ārsts izejot kārtējo sertifikāciju, kas atkārtojas ik pēc pieciem gadiem. Tāpēc viņam jāapmeklē kursi. Tas turpināšoties vēl visu martu. Tas saistās ar zināmām īslaicīgām neērtībām pacientiem. "Cilvēkiem būs jāpacieš," saka J.Seļickis.

Viņš bilst, ka pacienti paši viņam šajā sakarā nekādas pretenzijas nav izteikuši. Sarūgtinot aizmuguriskas intrigas. Kritika esot netaisnīga. Arī pilsētā dažs ģimenes ārsts pašlaik iziet sertifikāciju. Taču Gulbenē esot pieci ģimenes ārsti, bet Stāmerienā - J.Seļickis viens pats.

"Atšķirībā no pilsētas ģimenes ārstiem mani pacienti ķer uz ielas un visur, kur tikai ierauga. Darbdienās mani var sazvanīt, bet lekciju laikā es, protams, neatbildēšu. Sestdien un svētdien mani nevar sazvanīt, tad ir jāzvana neatliekamajai palīdzībai," saka J.Seļickis.

Viņš piebilst, ka medmāsa ir sastopama Stāmerienas doktorātā arī ģimenes ārsta prombūtnē, taču viņas iespējas sniegt pakalpojumus pacientiem ir ierobežotas, jo medmāsai nav ģimenes ārsta palīga statusa.

Pacientiem ir tiesības sūdzēties

Valsts obligātās Veselības apdrošināšanas aģentūras Vidzemes nodaļas vadītāja Evita Zušmane "Dzirkstelei" saka, ka pagaidām nav saņemta neviena rakstiska sūdzība par ģimenes ārsta J.Seļicka darbu.

E.Zušmane uzsvēra, ka ikviens pacients ir tiesīgs par savu ģimenes ārstu sūdzēties, ja uzskata, ka šis speciālists nepilda līgumsaistības ar aģentūru. Sūdzības jāadresē Valsts obligātās Veselības apdrošināšanas aģentūras Vidzemes nodaļai Valkas rajona Smiltenē, Pils iela 6, LV - 4729. Tālrunis 64772301; fakss 64707013. Var arī E.Zušmanei nosūtīt elektronisku vēstuli uz e-pasta adresi Evita.Zusmane@voava.gov.lv.

Ja sūdzības iesniedzējs vēlas, aģentūra saglabā šā cilvēka anonimitāti un neizpauž ģimenes ārstam, ar kura darbu pacients ir neapmierināts. Turklāt aģentūra obligāti nosūta rakstisku atbildi katram sūdzības iesniedzējam.

Saņemot sūdzību, aģentūra ir tiesīga veikt pārbaudi, kā konkrētais ģimenes ārsts pilda savas līgumsaistības ar aģentūru. Ar šāda līguma standarta tekstu var iepazīties ikviens, apmeklējot aģentūras interneta mājas lapu www.voava.gov.lv.

Ja tiek konstatēti līguma pārkāpumi, ir iespējams iespaidot ģimenes ārstu, piemēram, samazinot finansējumu. Taču pacientu sūdzības, visticamāk, nevarēšot kļūt par pamatu lauzt aģentūras līgumu ar ģimenes ārstu.