Dzirkstele.lv ARHĪVS

Daukstes skolā ienāk māksla

Inita Savicka

2008. gada 27. novembris 17:33

1231
Daukstes skolā ienāk māksla

Gulbenes rajona Daukstes pamatskola jau divus gadus sadarbojas ar Latvijas Mākslas akadēmiju. Viens skolas kabinets - latviešu valodas un literatūras - ir noformēts ar akadēmijas docenta, kompozīcijas nodaļas vadītāja un tēlnieka Valta Barkāna darbiem. Šogad kabinetā ir izliktas trīspadsmit dažādas tēlnieka darbu fotogrāfijas un skices.

Latviešu valodas un literatūras mācīšanu saista ar citām mākslām Daukstes pamatskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Vēsma Biseniece "Dzirkstelei" stāsta, ka, mācot skolēniem latviešu valodu un literatūru, viņai ir svarīgi to saistīt ar citām mākslām, piemēram, krāsu pasauli un mūziku.

"Es vēlējos savā klases telpā apvienot dažādas mākslas. Man bija izdevība iepazīties ar tēlnieku Valti Barkānu, tāpēc es šo ieceri varēju realizēt. Kad mācību stundā izveidojas atbilstoša situācija, es šos mākslas darbus kā ierosinošu materiālu izmantoju radošajiem bērnu darbiem. Vērojot kopā ar skolēniem mākslas darbus, sniedzu arī dažādu informāciju, piemēram, par dzīves vērtībām, jo vienā tēlnieka darbu fotogrāfijā redzama māte ar bērnu, tad mēs savukārt ar skolēniem runājam par to, kas ir svētums, ko kuram tas nozīmē un ko viņi ar to saprot," stāsta V.Biseniece.


Viņa piebilst, ka Mākslas akadēmijas pasniedzēji ir uzsākuši akciju "Mākslinieki skolā", tāpēc jau pagājušajā gadā skolai bija iespēja noformēja klasi ar šī tēlnieka mākslas darbiem, un jau 1.septembrī tos pamanīja arī skolēni. Sadarbība ar Mākslas akadēmiju turpināsies arī nākotnē. "Nākamgad atkal mainīsim ekspozīciju un iespējams tiksim ne tikai pie darbu fotogrāfijām un skicēm, bet arī pie kāda mākslinieka tēlniecības darba," teic V.Biseniece.

Ir būtiski skolēnus iepazīstināt ar mākslu

Daukstes pamatskolas direktore Edīte Kanaviņa saka, ka māksla ir ienākusi viņu skolā un ir doma šo ideju paplašināt, proti, iesaistot vairākas skolas un plašāku sabiedrības loku.

"Ir vērtīgi mācību procesā pietuvināt kultūrvēsturi ar literatūru. Tā kā skolā notiek dažādas pēcpusdienas, piemēram, veltītas dzejas dienām, tad bērni, vērojot mākslas darbus, mūzikas noskaņās raksta savas pārdomas, stāstus un pasakas. Katrā ziņā ir svarīgi bērniem rādīt šādus mākslas darbus un iepazīstināt ar tiem, jo tas tikai papildina viņu zināšanas un dod iespēju bērniem novērtēt mākslu."


Direktore piebilst, ka, ienākot šajā klases telpā, ir cita noskaņa un ir bauda vērot mākslas darbus.