Dzirkstele.lv ARHĪVS

Vai SIA “Gulbenes autobuss” palicis “aiz borta”?

Inita Savicka

2008. gada 23. oktobris 08:00

3205
Vai SIA “Gulbenes autobuss” palicis “aiz borta”?

Autotransporta direkcijas konkursā autobusiem par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus reģionālos starppilsētu maršrutos ir zināmi uzvarētāji, tomēr vairums reģionālo pārvadātāju konkursā nav uzvarējuši un turpmāk šādus pakalpojumus nevarēs sniegt, arī SIA "Gulbenes autobuss".

Lotē "Austrumi" uzvar "Nordeka" un SIA "Norma - A"

 

Ar nākamo gadu Latvijā pasažieru pārvadājumus starppilsētu autobusos varēs veikt tikai konkursā uzvarējušas firmas, kas būs saņēmušas valsts atļauju pārvadāt pasažierus konkrētā maršrutā. Latvija tika sadalīta astoņas lotēs jeb grupās, un katrā ir savi uzvarētāji. Divi pretendenti bija uz loti "Austrumi". Vieni pretendenti - "Nordeka" un SIA "Norma - A" apvienība, kuri arī uzvarēja. Otri - "Rēzeknes autobusu parks", "Madonas ceļu būve", "TU Vidlatauto", "Ludzas ATU", "Balvu autotransports", "Gulbenes autobuss", SIA"Pasažieru apvienība", kuri konkursā zaudēja.


Kompānijas, kuras konkursā neuzvarēja, turpmākos 12 gadus nevarēs piedalīties pasažieru pārvadāšanā.


Gulbenes rajona padomes pašvaldību un reģionālās attīstības nodaļas vadītāja Marta Mikolaja "Dzirkstelei" skaidro, ka konkrēti, kā tas viss beigsies, īstas skaidrības vēl nav. "Tas būs zināms tad, kad Autotransporta direkcija būs noslēgusi līgumus ar uzvarētājiem," saka M.Mikolaja.

 

Vai šoferi var palikt bez darba?

Ir neoficiāla informācija, ka tagad nav izslēgta arī tāda iespēja, ka šoferi var palikt bez darba. SIA "Gulbenes autobuss" arodorganizācijas priekšsēdētājs Jānis Jarusovs "Dzirkstelei" stāsta, ka iestādes vadītājs vēl pagaidām nevar īsti skaidri pateikt, kas ir gaidāms.

 

"Mēs nezinām, vai mūs kā strādniekus "Nordeka" paņems vai arī mēs paliksim bez darba. Domāju, ka konkurss bija netaisnīgs un tajā lomu nospēlēja liela nauda. Tas ir smags jautājums. Sanāk, ka tagad tiks mazināti rajona budžeta ienākumi un palielināsies bezdarbs rajonā. "Rēzeknes autobusus parks", kurš ir ar mums vienā apvienībā, konkursa rezultātus pārsūdzēs tiesā. Neticu, vai ir jēga tos pārsūdzēt," stāsta J.Jarusovs.


M.Mikolaja arī norāda, ka šī konkursa rezultāti jebkurā gadījumā nav nekas labs.

 

"Visas procedūras organizē atbilstoši likumam, bet bieži vien konkursos uzvarētāji sen jau ir zināmi, tas neattiecas tikai konkrēti uz šo lietu, bet diemžēl mūsu valstī tā notiek," atzīst M.Mikolaja.

 

Savukārt SIA "Gulbenes autobuss"direktors Juris Lapsa pagaidām savu viedokli paust "Dzirkstelei" nevēlējās.

 

Konkursa rezultāts rada problēmas

Gulbenes rajona padomes priekšsēdētāja vietnieks Māris Raģelis "Dzirkstelei" skaidro, ka konkursi nav nekas ārkārtējs, jo tā tagad ir norma, bet zināmas problēmas konkursa rezultāts šoreiz rada.

 

"Konkurss attiecas tikai uz starppilsētu pārvadājumiem, un mums kā rajona padomei ir uzdevums nodrošināt, lai iedzīvotāji varētu tikt ar autotransportu tur, kur viņi vēlas. Ja to nodrošina cita firma, tad savukārt mums ir jāmeklē risinājumi, kā nodrošināt mūsu uzņēmuma darbiniekiem darbu, iekšējos pārvadājumus un kā uzturēt esošo infrastruktūru. Tagad mēs domāsim un skaitļosim, kā to izdarīt. Pagaidām galvenais atrisināt jautājumu par to, lai krasi nebūtu jāsamazina darbinieku skaits un lai autobusi nepaliktu nevajadzīgi," saka M.Raģelis.


Pēc "Lursoft" datiem SIA "Gulbenes autobuss" reģistrēta 1997.gadā. Uzņēmums pieder rajona pašvaldībām, katrai viena daļa 2667 latu vērtībā, bet Gulbenes pilsētas domei pieder trīs kapitāldaļas.