Dzirkstele.lv ARHĪVS

„Aldara Luksus” – jaunu cilvēku vidū iecienīts ciemakukulis dodoties uz ārzemēm

Tamāra Ulase

2008. gada 14. oktobris 11:07

1095
„Aldara Luksus” – jaunu cilvēku vidū iecienīts ciemakukulis dodoties uz ārzemēm

Ja Latvijas iedzīvotājiem būtu jāizvēlas, kādu ciemakukuli ņemt līdzi, dodoties ārzemju braucienā, kā viena no populārākajām izvēlēm minēta „Aldara Luksus" alus. Lai arī līderpozīcijas joprojām stabili saglabā nu jau par tradicionālajiem kļuvušie suvenīri „Laimas" konfektes, „Rīgas melnais balzāms" un „Lāču" rupjmaize, tomēr novērojama ieradumu maiņa - īpaši jaunu cilvēku vidū. Gados jauni ceļotāji ar augstiem ienākumiem, kā savu pirmo izvēli, iegādājoties ciemakukuli ārzemju ceļojumam, minējuši „Aldara Luksus" alu!

"Respondentiem tika lūgts izvēlētos produktus sarindot piecās pozīcijās, kādā secībā pēc labpatikas viņi ņemtu tos līdzi, dodieties uz ārvalstīm. „Aldara Luksus" alus visu Latvijas iedzīvotāju vidū ieņēma ceturto pozīciju - to kā savu ciemakukuli izvēlētos 16% ceļotāju. Tradicionāli vislielāko iedzīvotāju uzticību ieguvuši tādi produkti kā „Laimas" konfektes, „Rīgas melnais balzāms" un „Lāču" rupjmaize," stāsta Sabiedrisko attiecību aģentūras „A.W.Olsen & Partners" speciālists Gints Lazdiņš.

 

Lai arī vislielāko Latvijas iedzīvotāju uzticību izpelnījušies nu jau par tradicionālajiem kļuvušie suvenīri „Laimas" konfektes, „Rīgas melnais balzāms" un „Lāču" rupjmaize, tomēr atsevišķu ceļotāju grupu vidū novērojama ieradumu maiņa. Aptaujā secināts, ka, piemēram, jaunu cilvēku ar augstiem ienākumiem (virs 400 Ls) vidū, līderpozīcijās ir „Aldara Luksus" alus.

 

„Visos laikos un paaudzēs alus vienmēr bijis pasaulē iemīļots un pazīstams produkts. Minētā tendence apstiprina, ka globalizācijas apstākļos jaunā paaudze par savu iemīļotāko suvenīru izvēlas tieši to produktu, kas labi zināms ikvienam planētas iedzīvotājam, bet tajā pat laikā raksturo mūsu valsti un tās unikālās tradīcijas," domā A/S „Aldaris" tirdzniecības marku vadītāja Lāsma Adamoviča.

Pētījumā par ceļošanas paradumiem, kur tirgus un sociālo pētījumu aģentūra „TNS Latvia" aptaujāja 504 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem, 35% respondentu atbildēja, ka pēdējā gada laikā ir bijuši ārzemēs.

 

"No tiem vairāk kā puse (57%) apgalvoja, ka ir veduši ciemakukuli (1.zīm.). Gan to Latvijas iedzīvotāju, kuri kādreiz ir veduši Latvijā ražotos ciemakukuļus, gan to, kuri nav veduši, bet labprāt to darītu, viedoklis jautājumā par iecienītākā pārtikas produkta izvēli sakrita," norāda Gints Lazdiņš.

 

Aptaujā tika mērīta attieksme pret 9 populāriem pārtikas produktiem, izvēlētiem no atšķirīgām pārtikas preču grupām: „Laimas" konfektes; „Rīgas melnais balzāms", „Lāču" rupjmaize, „Rīgas šprotes", „Liepājas kafija", „Aldara Luksus" alus, „Trikātas siers", „Rīgas miesnieka" produkcija, „Ādažu čipsi".