Dzirkstele.lv ARHĪVS

Ko darīt ar nekvalitatīvu preci?

Inita Savicka

2008. gada 26. septembris 08:00

1870
Ko darīt ar nekvalitatīvu preci?

Daukstu pagasta iedzīvotājs Imants sūdzas "Dzirkstelei" par dīvainu ūdens vārāmo kannu. Vārot ūdeni,no plastmasas kannas nāk nelaba smaka. Arī ūdens pēc uzvārīšanas kannā sāk nelabi ost, tādēļ daukstēnietim bail to lietot uzturā. Par līdzīgiem gadījumiem"Dzirkstelei" ir stāstījuši arī citi lasītāji, kad iegādātajiem, piemēram, plastmasas virtuves piederumiem ir īpatnēja, nelaba smaka.

Daukstēnietis brīnās, ka mūsu laikmetā, kad pastiprināta uzmanība tiek pievērsta cilvēka veselībai, veikalos pārdod šādu preci. "Vai tas nav kaitīgi veselībai?" viņš jautā.

 

Imants stāsta, ka kannu iegādājies kādā Gulbenes veikalā pagājušā gada augustā.

 

"Visu laiku tajā vārīju ūdeni, lai pagatavotu sev kafiju, domāju, ka kafijas aromāts bija spēcīgs, tāpēc dīvaino smaku nesajutu uzreiz, bet nesen uzvārīju ūdeni un pievienoju tam klāt dzērveņu sīrupu. Tas vairs nebija lietojams, jo ļoti smakoja. Sākumā domāju, ka vainīgs sīrups vai ūdens, bet ne, savukārt, attaisot tējkannu, uzreiz sajūtu nepatīkamu smaku. Kanna gan maksāja tikai sešus latus. Varbūt tāpēc tā ir nekvalitatīva," stāsta Imants.


"Dzirkstele" sazinājās ar Patērētāju aizsardzības centra pārstāvi Sanitu Biksinieci. Viņa atzīst, ka šis ir ļoti netipisks gadījums un tējkanna būtu jātestē, lai precīzi pateiktu, kur ir īstā problēma.

 

"Šādos gadījumos, pirmkārt, ja kopš pirkšanas brīža nav pagājuši vairāk nekā seši mēneši, pircējs ar čeku ir tiesīgs doties uz veikalu un atgriezt preci atpakaļ, pretī saņemot samaksāto naudu. Mainīt pret līdzīgu tējkannu diezin vai šoreiz būtu vērts. Otrkārt, šķiet, ka šī prece ir ne tikai nekvalitatīva, bet noteikti, ka arī nedroša, tāpēc lietot to nevajadzētu," skaidro S.Biksiniece.