Dzirkstele.lv ARHĪVS

Rimi pētījums: Latvijas iedzīvotāji priekšroku dod vietējo ražotāju produktiem

Tamāra Ulase

2008. gada 12. septembris 16:27

351
Rimi pētījums: Latvijas iedzīvotāji priekšroku dod vietējo ražotāju produktiem

Lielākā daļa valsts iedzīvotāju lielveikalos apzināti izvēlas Latvijas preces un izrāda savu patriotismu, priekšroku dodot vietējo ražotāju un zemnieku produkcijai. Gandrīz 93% Latvijas iedzīvotāju iegādājas Latvijā audzētus un ražotus pārtikas produktus to dabiskās izcelsmes un veselīguma dēļ.

Pašmāju preces vairāk izvēlas rīdzinieki un gados jauni cilvēki, novērtējot vietējo ražotāju īpašās rūpes un mīlestības pilno attieksmi pret ieguldīto darbu. Latvijas lauku labumus un vietējās izcelsmes produkciju iecienījuši tieši vīrieši - dodoties iepirkties, gandrīz 40% stiprā dzimuma pārstāvju pārtikas grozā ieliek Latvijas preces, savukārt tikai katra trešā sieviete izvēlas kaut ko no pašmāju ražotāju plauktiem, liecina Rimi veiktā pētījuma rezultāti.

 

"Vairāk nekā pusei iedzīvotāju ir būtiski, lai tādi produkti kā maize, miltu izstrādājumi, augļi, dārzeņi, piena produkti, zivis un gaļa būtu audzēti Latvijā. Pircējiem pārtikas izvēlē nozīmīga ir ne tikai tās dabiskā izcelsme, bet arī audzēšanas apstākļi un atbilstība Eiropas standartiem. Gandrīz 100% vīriešu pievērš īpašu uzmanību pārtikas kvalitātei, izvēloties garšīgākos un veselīgākos produktus, savukārt sievietēm daudz būtiskāku lomu pārtikas izvēlē spēlē produkta cena un tā garša," stāsta SIA "Rimi Latvia" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa.

 

„Rimi veikalos esam novērojuši, ka pircēji labprāt izvēlas Latvijā ražotus produktus. 80% no visiem mūsu lielveikalos realizētajiem svaigajiem pārtikas produktiem ir audzēti Latvijā. Katram no šiem gardumiem ir savs stāsts. Ļaudīm, kas tos audzējuši un lolojuši, tas ir sirds darbs, visa viņu dzīve. Tāpēc mums ir svarīgi, lai veikalu plauktos vienmēr būtu vietējās preces un cilvēki varētu izvēlēties īstas, garšīgas Latvijas ēdamlietas," stāsta Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

 

Lai atbalstītu un izceltu vietējos ražotājus, kā arī mudinātu Latvijas iedzīvotājus arvien vairāk izvēlēties Latvijas preces, Rimi turpina īstenot Latvijas ražotāju un zemnieku atbalsta politiku un šoruden uzsāk īpašu kampaņu „Latvijas stāsti".

 

""Rimi" uzrunājis un apkopojis vairāku vietējo ražotāju un zemnieku dzīvesstāstus un interesantākos notikumus no viņu darba ikdienas. Tie ar TV reklāmu palīdzību tiks izstāstīti arī plašākai sabiedrībai. Kampaņā mēneša garumā visos "Rimi" veikalos būs plašs piedāvājums dažādiem Latvijā audzētiem un ražotiem pārtikas produktiem - gan dārzeņiem un augļiem, gan gaļas, piena, maizes un konditorejas izstrādājumiem. Savukārt ikvienam pircējam līdz 30. septembrim visos "Rimi" veikalos būs iespēja nobalsot par savu mīļāko Latvijas preci. Pērkot vietējā ražojuma produktus, tiks uzskaitīts katrs pirkums, tādējādi nosakot patērētāju iecienītākās Latvijas preces. Savukārt kampaņas noslēgumā Rimi Latvia īpaši izcels un apbalvos patērētāju iemīļotāko preču ražotājus," uzsver Z.Eniņa.

 

Līdzīgu pētījumu par Latvijas iedzīvotāju ēšanas paradumiem "Rim"i veic jau otro gadu. Tāpat kā pērn par vislatviskākajiem produktiem respondenti arī šogad atzinuši rupjmaizi, pelēkos zirņus un ķimeņu sieru. Nemainīgi pie latviskākajiem produktiem ierindoti arī sautēti kāposti, kefīrs, rūgušpiens un speķa pīrādziņi.

 

"Taču, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies to iedzīvotāju skaits, kuri pievērš uzmanību saviem ēšanas paradumiem. Cilvēki sākuši ēst veselīgāk, savā uzturā izvēloties vairāk augļu un dārzeņu, izmēģinot dažādus netradicionālus produktus, kā arī atsakoties no trekniem un miltu ēdieniem. Pērn puse aptaujāto atzina, ka neseko līdzi tam, ko ēd un uzturā lieto visu, kas viņiem garšo, savukārt šā gada pētījuma rezultāti parāda, ka nevērīgi pret savu ēdienkarti izturas vien katrs trešais Latvijas iedzīvotājs," norāda mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja.