Dzirkstele.lv ARHĪVS

Visvairāk autovadītāji ir sodīti par ātruma pārsniegšanu un braukšanu reibumā

Inita Savicka

2008. gada 12. augusts 11:00

1247
Visvairāk autovadītāji ir sodīti par ātruma pārsniegšanu un braukšanu reibumā

Pilsētas un arī rajona iedzīvotāji noteikti ir pamanījuši, ka ir autovadītāji, kuri uzskata, ka uz viņiem likumi neattiecas - atļaujas braukt reibumā, pārsniegt pieļauto ātrumu vai izdarīt citus pārkāpumus. Kā darbojas, ko dara ceļu policija un kādas ir viņu iespējas, to "Dzirkstelei" skaidro Gulbenes rajona policijas pārvaldes Kārtības policijas biroja 3.nodaļas priekšnieks Kārlis Kārkliņš.

Kontrolē tur, kur lielāka kustība un bīstamība Lasītāji ir neizpratnē, kāpēc bieži vien ceļu policistus neredz tur, kur notiek nekārtības. K.Kārkliņš skaidro, ka jebkura cilvēka pienākums ir zvanīt un informēt par pārkāpumiem un noziegumiem, bet cilvēki pie mums ir kūtri un neziņo.

 

"Ir reizes, kad no kāda pagasta arī kāds apzinīgais piezvana un informē, tad mēs braucam un skatāmies. Mums arī ir vieglāk strādāt tad, ja piezvana un pasaka konkrētu automašīnu un tās numuru, kas pārkāpj noteikumus. Un tad agri vai vēlu vainīgie iekrīt. Zvanīt var uz dežūrdaļu pa telefonu 64401102 vai darba laikā man - 64401109," saka K.Kārkliņš.


Viņš stāsta, ka uz ceļa strādā astoņi ceļu policisti un četras ekipāžas.

 

"Mums nav tik daudz cilvēku, lai tos noliktu uz katra stūra, arī šiem ceļu policistiem ir jādod brīvdienas, jāpalaiž atvaļinājumā, daļa no viņiem arī vēl mācās, tāpēc reāli ikdienā strāda viena, divas vai trīs ekipāžas un seši darbinieki. Plānojam reidus un braucam uz tām vietām, kur notiek pasākumi. Tie parasti notiek dažādās vietās rajonā vienlaikus, tāpēc nevaram strādāt tikai pilsētā. Braucam tur, kur ir lielāka kustība un lielāka bīstamība. Daudz kas ir atkarīgs no pašu autovadītāju sirdsapziņas. Cilvēku sodi pārveidot nevar, tāpat viņš dara savu."


K.Kārkliņš atzīst, ka darba apjoms un kilometrāža ir liela un braukt vajag daudz, bet policijas budžets un iespējas ir tik samazinātas, ka mēneša beigās var aizbraukt tikai uz avārijas vietām un negadījumiem.

 

"Varam jau iet uz ielas un strādāt arī bez mašīnas, bet tikai kustībā un braukšanā ar videoradariem ir efekts," teic K.Kārkliņš. Viņš neslēpj, ka daudziem autovadītājiem nepatīkams atklājums būs tas, ka tuvāko mēnešu laikā policijai būs slēptās satiksmes uzraudzības novērošanas mašīna. Tā būs netrafarēta un aprīkota ar visu nepieciešamo.

 

Palielinās pārkāpēju skaits

par spīti valstī pieaugošajai inflācijai, mašīnu un autovadītāju skaits Gulbenes rajonā palielinās. "Līdz ar to palielinās pārkāpēju skaits. Šāgada septiņos mēnešos ir sodīti 1162 pārkāpēji. Tas ir gandrīz uz pusi vairāk nekā pagājušajā gadā. Visvairāk sodu ir par ātruma pārsniegšanu un braukšanu reibumā. Bet negadījumu skaita ziņā mums ir trešais mazākais skaitlis valstī. Ir sastādīti vairāk nekā 100 protokoli par drošības siksnu nelietošanu. Skatāmies arī gājēju pārejas. Ir sastādīti arī protokoli, bet ne daudz, jo vadītāji ir diezgan kulturāli. Vien jāpiebilst, ka arī gājējiem ir jābūt kulturāliem. Arī invalīdu stāvvietas skatāmies, bet šoferi arī šajā ziņā ir pieklājīgi un savas mašīnas invalīdu stāvvietās neliek," stāsta K.Kārkliņš.