Dzirkstele.lv ARHĪVS

“8CBR” Gulbenē izveidotajam iecirknim būs vajadzīgi kvalificēti darbinieki

Diāna Odumiņa

2008. gada 31. jūlijs 08:00

1401
“8CBR” Gulbenē izveidotajam iecirknim būs vajadzīgi kvalificēti darbinieki

Strauji norit asfaltbetona ražotnes būvniecība Gulbenes pievārtē uz privātās zemes Daukstu pagastā. Dažu dienu laikā izveidotajā asfaltētajā laukumā uzslietas apjomīgas konstrukcijas. Ražotnes izveidi īpašnieks lēš līdz divu miljonu latu vērtībā. Pati iekārta izmaksājusi aptuveni miljons latu.

"Gulbenes pievārtē vienu ražotni nolēmām izveidot vairāk politisku apsvērumu dēļ," "Dzirkstelei" atzīst Smiltenes akciju sabiedrības "8CBR" tehniskais direktors un valdes loceklis Juris Anitens.

 

Viņš bilst, ka konkurences apstākļos bija jāaizņem šī vieta, jo Gulbene atrodas ģeogrāfiski izdevīgās pozīcijās. 100 kilometru rādiusā tiek aptverta teritorija līdz pat Igaunijas robežai, iekļaujot Latgali, Vidzemi.

 

"Mūsu plāns bija līdz ražotnei piebūvēt dzelzceļa atzaru. Izrādījās - tas maksātu gandrīz miljonu latu, pagaidām nevarējām to atļauties," saka J.Anitens.

 

Līdz 240 tonnām stundā!

"Tagad mums ceļu būves materiāla - asfalta - ražošanai būs divas vietas Latvijā: viena ražotne jau piecus gadus ir Cēsīs, otra - būs Gulbenē. Otrā jaudas ziņā būs lielāka, te iekārtas ražība - 200 līdz 240 tonnu asfaltbetona stundā atkarībā no izejmateriāla un laika apstākļiem," saka J.Anitens.

 

Viņš bilst, ka ražošanas apjomu nosaka pasūtījums. Cēsu ražotnes jauda ir 160 tonnu asfaltbetona stundā. Taču 1000 tonnu asfaltbetona dienā pa visiem šiem pieciem gadiem Cēsīs ražojuši tikai aptuveni desmit dienas.

 

Pēc J.Anitena domām, nepamatotas ir iedzīvotāju bažas par to, ka asfaltbetona ražošanas laikā tuvākajā apkārtnē varētu būt neciešama smaka.

 

"Gulbenes asfaltbetona ražotne ir apskaužami labi veidota. No skursteņa ārā nāks tikai tvaiks. Sausā laikā pat to neredz! Smakas būs tikpat daudz, kā no autoceļa, kuram tikko uzklāts jauns asfaltsegums. Ražotne tomēr ir arī nomaļus," stāsta viņš.

 

J.Anitens saka, ka ražotnes filtri pasargās no putekļu nokļūšanas gaisā ražošanas procesā. Viss tikšot iemaisīts asfaltbetonā. Iekārtas te ir tādas, ka gribēdams nevari saražot nekvalitatīvu asfaltbetonu. Iekārta paziņo par aplamībām un slēdzas ārā.

 

Oficiāli atklās pavasarī

J.Anitens saka, ka oficiāli - "ar dejām" - asfaltbetona ražotni Gulbenes pievārtē ir plānots atklāt nākamajā pavasarī.

 

Augsti mehanizētajā ražotnē būs nepieciešami četri kvalificēti darbinieki. Taču "8CBR" Gulbenē izveidojusi 6.iecirkni, kas nodarbosies ne tikai ar asfaltbetona ražošanu, bet arī ar ieklāšanu. Tur būs nepieciešami vēl aptuveni desmit kvalificēti darbinieki. Ar laiku iecirknī, kā uzsver J.Anitens, varētu strādāt līdz 20 cilvēku.

 

Cik ātri atmaksāsies ražotnes izveide? Cēsīs - sešu gadu laikā. Vispārējais aprēķins esot tāds, ka Gulbenē varētu ražot 50 000 tonnu asfaltbetona gadā, tad pārskatāmā laika periodā ražotne sevi atpelnīs.

 

Tradicionālo asfaltbetonu ražo no minerālmateriāliem un saistvielas.

 

"Izmantosim vietējo smilti. Ir uzsāktas sarunas ar vietējiem piegādātājiem tuvākajā apkārtnē. Mums ir noteiktas kvalitātes prasības. Vēl izmantojam dolomīta un granīta šķembas. Asfaltbetona sastāvu nosaka, ņemot vērā uzbūvējamā ceļa autosatiksmes intensitāti un slodzi. Domāju, ka šajā reģionā vairāk strādāsim ar dolomīta šķembām. Granīta šķembas lietosim izņēmuma gadījumos, piemēram, pilsētā," stāsta J.Anitens.