Dzirkstele.lv ARHĪVS

Pieturā veltīgi gaida autobusu

Malda Ilgaža

2007. gada 11. septembris 09:00

437
Pieturā veltīgi gaida autobusu

Tirzas un Lizuma pagasta iedzīvotājiem jau ilgāku laiku problemātiska kļuvusi nokļūšana uz darbu un mācībām skolās, bet vakarā - atpakaļ, jo noteiktajās dienās un laikā nekursē satiksmes autobuss Madona - Smiltene - Valmiera.

Cauri Virānei dienā kursē vēl citi autobusi, bet šā reisa autobuss bija vienīgais, ar kuru no rīta iedzīvotāji no Virānes varēja nokļūt uz Tirzas pagasta centru. Arī 14 vidusskolēniem, kuri dzīvo Tirzā, nav iespējams laikā paspēt uz mācībām Lizuma vidusskolā.

 

"Šajā maršrutā autobuss sākotnēji kursēja katru dienu. To nodrošināja pasažieru pārvadātāji no Madonas, bet skolēnu brīvdienās pasažieru pārvadātāji izteica priekšlikumu braukt tikai pirmdienās un piektdienās, to pamatojot, ka ir ļoti maz pasažieru, reiss ir nerentabls un tamlīdzīgi," stāsta Gulbenes rajona padomes pašvaldības un reģionālās attīstības nodaļas vadītāja Marta Mikolaja.

 

Tika rasts kompromiss, ka vasarā autobuss kursēs tikai šīs divas dienas, bet septembrī atgriezīsies pie agrākās kārtības.

 

Par šīm izmaiņām tika informēta Valsts autotransporta direkcija, kas neļāva reisu veikt tikai divas dienas nedēļā.

 

Sašutis arī Tirzas pagasta padomes priekšsēdētājs Māris Raģelis. Viņš saņēmis iedzīvotāju viedokli. Arī Lizuma pagasta ļaudis vāc parakstus tam, lai autobuss atkal kursētu, kā ierasts - katru dienu.

 

"Uzskatu, ka pašvaldībām jebkurā gadījumā jāpiespiež autopārvadātāji pildīt savas saistības. Galvenais ir cilvēks, nevis naudas summa, ko iekasē par pasažieru pārvadājumiem," pārliecināts M.Raģelis.

 

M.Mikolaja uzsver, ka maršruts netiks slēgts, arī reiss netiks anulēts, bet šobrīd tiek risināta problēma, kas saistīta ar pārvadātājfirmu, kas varētu apkalpot šo maršrutu. Kamēr tiek meklēts risinājums, iedzīvotāji veltīgi gaida pienākam autobusu ierastajā laikā.

 

Valsts autotransporta direkcijas uzskats ir viennozīmīgs. SIA "Madonas ceļu būve SIA" pati pārtraukusi pārvadāt pasažierus pa šo maršrutu, tāpēc viņiem šī darbība ir jāatjauno. Ja tas netiks darīts, tad direkcija risinās jautājumu par jaunu pārvadātāju.

 

"Rezultātā ir uzkrājies ļoti liels neveiktu reisu skaits, par ko pasažieru pārvadātajiem varētu anulēt pat licenci," piebilst M.Mikolaja.

 

Madonas autoostas priekšniece Ilze Mežapuķe paskaidroja, ka, sākoties jaunajam mācību gadam, pārvadātājfirma cenšoties reisus minētajā maršrutā nodrošināt katru dienu, lai gan dažkārt salūstot autobuss un esot citas ķibeles.

 

Kamēr problēma vēl nav pilnībā atrisināt, Tirzas pagasta pašvaldība pati risina jautājumu par to, lai visi bērni laikā varētu nokļūt skolā.

 

"Bet tas nenozīmē, ka to darīsim visu laiku, jo, ja kāda uzņēmuma darbība ir nerentabla, tas nenozīmē, ka šo problēmu var uzvelt pašvaldības pleciem. Rajona padomē darbojas autopārvadājumu nodrošināšanas un dotāciju piešķiršanas komisija, kas izskata ikvienu iesniegumu, saistītu ar pasažieru pārvadājumiem. Komisijā raudzīsim, lai pārvadājumos iekļautu visu rajona teritoriju, neņemot vērā pakalpojuma izmantotāju skaitu," saka M. Raģelis.