Deputāte aizstāv ozolus

Dzelzceļa vairs nav, bet tā kopšanas cirte notiek! Tik absurda ir situācija, kurai sabiedrības uzmanību pievērst cenšas Gulbenes novada domes deputāte Ilze Mezīte.
Gulbenē 30 kilometrus garā posmā, Gulbenes-Ieriķu bijušā sliežu ceļa malās uz valsts īpašumā esošās zemes (kuras pārstāve ir Satiksmes ministrija), kuru apsaimnieko "Latvijas dzelzceļš",
vairākas dienas turpinās kopšanas cirte. Ciršanai abās pusēs Gulbenes-Ieriķu ceļam (tāds patiešām ir, taču pa to patvarīgi uz savu galvu brauc autovadītāji, nevis vilcieni) pakļauti gan krūmi, gan lietaskoki, tostarp arī pirms aptuveni 60 gadiem stādīta ozolu rinda.
"Tā ozolu rinda atrodas tālu no bijušā sliežu ceļa, tālāk par sešiem metriem un netālu no manām mājām Ozolkalnā. Šie koki netraucē! Kāpēc jācērt?!" "Dzirkstelei" saka I.Mezīte. Savukārt "Dzirkstele" neformālā sarunā ar koku cirtējiem no "Excess" uzzināja, ka neesot finansiāli izdevīgi cirst tikai krūmus.
Situāciju turpinās pētīt
Pēc I.Mezītes domām, nevar attaisnoties ar Ministru kabineta noteikumiem par koku ciršanu ārpus meža, kas paredz, ka bez vietējās pašvaldības atļaujas drīkst cirst kokus "dzelzceļa zemes nodalījuma joslā (arī aizsargstādījumos) augošus kokus, lai garantētu dzelzceļa infrastruktūras objektu drošu ekspluatāciju un satiksmes drošību". Gulbenes-Ieriķu dzelzceļa sliedes taču jau pirms 13 gadiem ir demontētas!
Viņa par to 14.novermbrī runāja arī novada domes tautsaimniecības komitejas sēdē, kuras gaitā domes izpilddirektorei Sarmītei Krišānei tika uzdots noskaidrot situāciju līdz galam un informēt par to novada deputātus.
I.Mezīte pauda nožēlu, ka, visticamāk, ozolu rinda, par kuru iestājas viņa, tomēr tiks nocirsta. Taču deputāte uzsvēra: aktualizējot šo problēmu, iespējams, izdosies nosargāt citus vērtīgus kokus, kuri speciāli stādīti aug sliežu ceļu malās Gulbenes novada teritorijā. Viņa pieminēja no vietējiem iedzīvotājiem dzirdēto informāciju, ka vērtīgi koki tiekot nocirsti arī Gulbenes-Alūksnes bānīša sliežu ceļa malās.
Sola ozolus saudzēt
Akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" mediju attiecību vadītājs Māris Ozols "Dzirkstelei" saka - tiekot kontrolēts, lai Gulbenes-Ieriķu bijušās dzelzceļa līnijas kopšanas cirtes laikā ozoli netiktu izzāģēti. "Tā ir stingra prasība," viņš uzsver. Toties esot atļauts izzāģēt citus kokus un līdztekus - arī krūmus. Tā "Latvijas dzelzceļš" arī nodrošinoties pret iespējamajām zādzībām - nelikumīgas koku ciršanas.
M.Ozols arī skaidro, ka dzelzceļa zemes nodalījuma joslas platums ir atšķirīgs un bieži vien tas pārsniedz sešus metrus. M.Ozols arī norādīja, ka "Latvijas dzelzceļa" pienākums ir uzturēt kārtībā uzņēmuma apsaimniekošanā esošo valsts zemi. To paredzot Ministru kabineta noteikumi.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"