Dzirkstele.lv ARHĪVS

Tehniskās jaunrades dienās veicas arī gulbeniešiem

Tamāra Ulase

2012. gada 12. novembris 10:55

658
Tehniskās jaunrades dienās veicas arī gulbeniešiem

Sestdien, 10.novembrī, Valmierā un svētdien, 11.novembrī, Rēzeknē Tehniskajās jaunrades dienās Vidzemes un Latgales jaunieši sacentās astoņās disciplīnās, lai apliecinātu savu tehniski atjautīgo domāšanu. Par to informē Projekta "Tehniskās jaunrades dienas" komunikācijas koordinatore Viktorija Klimko.

Viņs ziņo, ka disciplīnu vadītāji novēroja, ka Vidzemē ļoti aktīvi rosās jauno ķīmiķu entuziasti, savukārt Rēzeknē kuplā pulkā pulcējas elektronikas entuziasti. Šogad vidzemnieki bija pulcējušies divas reizes vairāk nekā pagājušajā gadā, savukārt Rēzeknes pasākumā ir uzstādīts kopējais disciplīnu dalībnieku skaita rekords - 225 dalībnieki, tādejādi pārspējot pirmo pasākumu, kas norisinājās Rīgā.

 

Pasākumu apmeklēja jaunieši ar dažādu iepriekšējo sagatavotību - cits pirmo reizi mācījās lodēt, cits, jau apguvis radioelektronikas pamatus, mācījās programmēt robotus, bet visus vieno spēcīgs entuziasms par tehnisko jaunradi.

 

Kopumā radītas 66 motorpeles, 66 krāsu virpuļi, 48 magnētiskās makšķeres, 48 simbolu plāksnītes, 46 atspervāģi, 28 vēja ģeneratoru modeļi, 8 līnijsekotāju roboti un 6 spageti makaronu tilti.

 

 

"Valmierā veiksmīgākie „Motorpeļu" sacīkstēs izrādījās Jānis Mucenieks (Liepas pamatskola) un Aleksejs Jukums (Smiltenes Centra vidusskola), kuru izveidotās motorpeles trasi veica aptuveni 28 un 25 sekunžu laikā. „Magnētiskajā copē" smagāko lomu izvilka Mairis Lukovskis (Valkas ģimnāzija) - 398 g. Ātrāko līnijassekotāja robotu izdevās uzkonstruēt Gulbenes novada valsts ģimnāzijas komandai," stāsta V.Klimko.

 

Projekta koordinatore stāsta, ka pasākumā jebkuram jaunietim, lai rastos interese par inženierzinātnēm, bija iespēja pamēģināt fizikas un ķīmijas likumus pielietot praksē, izveidojot motorpeli, magnētisko makšķeri, atspervāģi, līnijsekotāju robotu, vēja ģeneratora modeli, kā arī veikt ķīmijas eksperimentus. Starplaikos bija iespējams vērot fizikas un ķīmijas eksperimentu demonstrējumus, iepazīties ar studiju iespējām inženierzinātņu jomā, iemācīties programmēt Lego robotus, kā arī izmēģināt citas lietderīgas izklaides.