Dzirkstele.lv ARHĪVS

Bānītim - jauns vadītājs

Diāna Odumiņa

2012. gada 18. maijs 07:18

1343
Bānītim - jauns vadītājs

Uzņēmumā "Gulbenes - Alūksnes bānītis" ir nomanījies vadītājs. "Dzirkstelei" apstiprina līdzšinējais valdes loceklis Toms Altbergs. "Aizņemtības dēļ turpmāk vairs nevaru vadīt uzņēmumu. Īpašnieku kopsapulcē tika nolemts, ka to darīs Aldis Kreislers, kurš arī ir viens no SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" dibinātājiem un līdzīpašniekiem," viņš klāsta.

Saimniekos taupības režīmā A.Kreislers "Dzirkstelei" bilst, ka vēl nav oficiāli stājies amatā, taču SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" akcionāru lēmums paredz, ka turpmāk uzņēmums jāvada viņam. Visus šos gadus, kopš 2001.gadā tika reģistrēts bānīša apsaimniekošanas uzņēmums, A.Kreislers ir bijis lietas kursā par notiekošo. Viņš ir gandarīts, ka ar kolēģu palīdzību sākotnējais bānīša biznesa plāns ir realizēts par 100 procentiem. Savu uzdevumu šodien viņš saskata saimnieciskā, taupīgā uzņēmuma pārvaldīšanā, rēķinoties ar tiem resursiem, kādi ir. Šobrīd bānīša uzņēmumā strādā 27 cilvēki kādreizējo vairāk nekā 40 darbinieku vietā. Katru nedēļu A.Kreislers būs Gulbenē, lai vadītu uzņēmumu.


Jaunais bānīša saimnieks cer, ka šogad izdosies sākt ekspluatēt 1951.gadā Vācijā ražoto šaursliežu tvaika lokomotīvi "Gr-319", kuras restaurācija uzņēmumā turpinās piekto gadu. Jau rakstījām, ka lokomotīvi, visticamāk, sauks par "Ferdinandu".

 

Cer uz lielāku atbalstu

Regulāros pasažieru pārvadājumus bānītī un papildus arī tūristu apkalpošanu A.Kreislers uzskata par galvenajiem darbības virzieniem. Viņš vēlas, lai saglabāta tiktu arī Bānīša svētku tradīcija, taču uzskata, ka tādā gadījumā nepieciešama daudz aktīvāka sadarbība ar Gulbenes un Alūksnes novadu pašvaldībām. Pēc A.Kreislera domām, ir jāsaprot, ka bānītis abos novados ir viena no visbūtiskākajām kultūrvēsturiskā mantojuma sastāvdaļām, kas šo Latvijas reģionu padara par īpašu un kalpo par magnētu tūristiem gan no Rietumu, gan Austrumu valstīm.

 

"Katru dienu zvana pieci līdz desmit, kas tūristu grupu vārdā interesenti par mūsu sniegtajiem pakalpojumiem. Prieks, ka nu jau par bānīša viesiem kļūst arī ceļotāji no Krievijas, piemēram, no Pēterburgas, kas izmanto iespēju kopā ar ikdienas pasažieriem izbraukt ar bānītī kārtējā reisā," stāsta A.Kreislers. Viņš vēlas rosināt Gulbenes novada domi no "Latvijas dzelzceļa" pārņemt savā pārziņā šaursliežu dzelzceļa ceļu, jo pagaidām to nomāšana mēnesī uzņēmumam "Gulbenes - Alūksnes bānītis" izmaksā 7000 latus.

 

Bānītis ir jāsaglabā!

A.Kreislers informē, ka Autotransporta direkcijas kārtējā līguma termiņš ar SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu beigsies šā gada beigās. Valsts dotācija bānītim gadā ir nedaudz vairāk par 200 000 latu. Tā ir nepietiekama, tāpēc pirms kāda laika nācās pāriet no trīs reisiem uz diviem bānīša reisiem dienā.

 

A.Kreislers atzīst, ka pārdotās biļetes nespēj segt visus izdevumus. Tāpēc visu laiku valstī un reģionā ir jārunā par to, ka bānītis jāsaglabā par katru cenu. Viņš cer, ka, gaidot vietējo pašvaldību vēlēšanas, kuras būs nākamgad, sabiedrība aktualizēs ideju par regulāro pasažieru pārvadājumu saglabāšanu bānītī Gulbenes - Alūksnes maršrutā.