Dzirkstele.lv ARHĪVS

Noticot reklāmai

Inita Savicka

2013. gada 5. septembris 00:00

50
Noticot reklāmai

Jau krietnu laiku mūsu valstī spriež par to, ka neveselīga pārtika jāapliek ar akcīzes nodokli, tas tāpēc, lai papildinātu valsts budžetu un tā sniegtu lielāku finansiālu atbalstu veselības nozarei. Veselības ministrija rosina piemērot akcīzes nodokli vairākām neveselīgu produktu grupām,  piemēram, margarīnam, sāļajām uzkodām. Tāpat ministrija rosinājusi palielināt akcīzes nodokli azartspēlēm, alkoholiskajiem dzērieniem, bezalkoholiskajiem dzērieniem ar saldinātājiem.
Pirmais, kas iešaujas prātā, dzirdot vārdu salikumu – neveselīga pārtika, kā vispār kaut ko neveselīgu var laist apgrozībā tirdzniecībā? Neveselīgai pārtikai vispār nevajadzētu būt veikala plauktos. Mans secinājums ir tikai viens - ja pārtika ir neveselīga, tad to vispār nevajadzētu pat ražot. Reizēm, skatoties reklāmas, kur kārtējo reizi tiek reklamēts kāds neveselīgs ēdiens, bet reklāmā tas pasniegts tā, ka nu uz pasaules nekā labāka un vērtīgāka nav, un, zinot, ka ir cilvēki, kas, noticot reklāmām un to ēdot, jau iekūlušies nopietnās veselības problēmās, ir dusmas, jo mēs, cilvēki, naudas un peļņas dēļ diemžēl esam gatavi cits citu indēt. Muļķīgi...Vai tas šķiet normāli, ka atsevišķas pārtikas grupas stāv veikalu plauktos un ilgu laiku nemaina ne krāsu, ne izskatu, un tas viss taču panākts ar krietnu ķīmijas devu. Speciālisti domā, ka bērnu uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma pamatā varētu būt ēdiens, kura sastāvā ir konkrētas E vielas, it īpaši ķīmiski sintezētās krāsvielas un garšas pastiprinātāji. Vai mums to vajag? ◆