Problēmas ar nobrauktuvēm
Rekonstrukcijas darbi uz Rēzeknes ceļa notiek un autovadītāji jau priecājas par labajiem braukšanas apstākļiem, tomēr iedzīvotājiem, kā arī zemes īpašniekiem ir radusies neizpratne par nobrauktuvēm gan uz dzīvojamajām mājām, gan arī uz īpašumiem.
Stradu pagasta “Dārziņu” māju saimnieki uztraucas, ka nevarēs tikt uz pļavas ar kombainu. Iepriekš nobrauktuve bija izbūvēta, taču šobrīd to grasās jaukt nost, jo tā esot bijusi tikai pagaidu variantā un tur nobrauktuve nemaz neesot paredzēta. “Esošo nobrauktuvi būvnieki izmantoja tehnikas novietošanai un apgriešanās vajadzībām. Bet kā tad es varēšu tikt uz tīruma, ja nobrauktuvi nojauks? Caur pagalmu ar kombainu es nevaru izbraukt. Nobrauktuve uz pagalmu ir ļoti šaura, turklāt tālāk es arī netieku pa šauro vietu starp šķūņiem. Tad būtu atstājuši vismaz to, kas bija izbūvēta,” saka Jurijs Žavrids. “Nav saprotams, kam tad īsti tas ceļš tiek būvēts – vai tikai tālbraucējiem vai visiem iedzīvotājiem, arī tiem, kas te dzīvo, lai arī viņiem kaut ko atvieglotu?”
Neizskaidro, ka ceļš būs augstāks
Stradu pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis “Dzirkstelei” stāsta, ka nobrauktuves vairākās vietās ir piemirstas vai arī netiek izbūvētas, kā būtu nepieciešams iedzīvotājiem. Pārvaldes vadītājs stāsta, ka divu māju saimnieki ir neapmierināti ar nobrauktuvēm uz viņu mājām – tās ir izbūvētas ļoti īpatnēji, ar diezgan lielu uzkalnu. Viņi ir neizpratnē, vai nobrauktuvi nevarēja veidot lēzenāku. Noraizējušies ir arī lauksaimnieki, jo sākotnēji nobrauktuves uz laukiem (kur tās vispār bija paredzētas) bija plānotas 3,5 metru platumā, kas ir absurdi, jo atsevišķiem kombainiem ārējais attālums starp riepām ir 4 metri un viņi pa tādām nobrauktuvēm nokļūt uz lauka nevar. “Sākotnēji Rēzeknes ceļa klātne bija vienā līmenī ar līdzās esošajiem laukiem, šur tur pat varbūt zemāk. Tad lauksaimniekiem, protams, problēmu nebija, jo viņi varēja uzbraukt uz lauka jebkurā vietā. Kad ceļš tika projektēts, acīmredzot ar katru īpašnieku tas netika saskaņots. Es uzskatu, ka projektētājs nav pietiekami labi komunicējis ar zemju īpašniekiem. Manuprāt, lielākā kļūda ir tā, ka iedzīvotājiem netika skaidrots, ka mainīsies augstuma starpība starp jaunuzbūvēto ceļu un laukiem,” saka J.Duļbinskis.
Organizē sapulci
Pagājušajā otrdienā tika organizēta tikšanās, uz kuru bija uzaicināti ceļa būvnieki un “Latvijas Valsts ceļu” pārstāvji. Bija ieradušies arī zemnieki ar savu lauksaimniecības tehniku, lai demonstrētu, kā var nobraukt uz lauka pa izveidotajām nobrauktuvēm.
“Esam saņēmuši vēstuli, ka projektētājs ir piekritis lauksaimniecības vajadzībām paredzētās nobrauktuves paplašināt no 3,5 līdz 5,5 metriem. Iedzīvotāji ir rakstījuši arī iesniegumus par savām nobrauktuvēm, ceru, ka arī viņiem būs iespēja rast kompromisu. Priecē, ka problēmas tiek risinātas!” saka Juris Duļbinskis.
Korekcijas vēl notiek
VAS “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters norāda, ka darbi notiek pēc projekta, bet vietām projektā nobrauktuves uz atsevišķiem īpašumiem tiešām nebija paredzētas. “Kad vecais ceļš vietām bija vienā līmenī ar apkārtējiem laukiem, vietām pat zemāks, varēja nobraukt uz tiem jebkurā vietā un nobrauktuves nebija izteiktas, turklāt ne visi īpašumi tika apstrādāti. Acīmredzot projektētāji projektēšanas stadijā kaut ko ir palaiduši garām. Mēģinām sekot līdzi un neatstāt cilvēkus bez nobrauktuvēm uz lauksaimniecības zemi vai īpašumu. Atsevišķām nobrauktuvēm tika precizēts arī platums. Korekcijas vēl notiek, nav tā, ka tas ir galīgais variants,” saka L.Aumeisters.
Objekta atbildīgais būvdarbu vadītājs Dainis Sausais piebilst, ka projektēšanas laikā visiem iedzīvotājiem bija uzaicinājums ierasties pagastā un izteikt savas vēlmes. Projektētājs arī ņēma vērā šos ieteikumus. Protams, sākot būvēt nobrauktuves, cilvēki uzreiz reaģēja – viens vēlējās nobrauktuvi vienā platumā, cits – citā. Taču būvniecību nosaka dažādi standarti. “Sapulcē daudz diskutējām, un “Latvijas Valsts ceļi” piekrita izbūvēt platākas nobrauktuves. Iedzīvotāju, kas bija ieradušies, vēlmes arī tika uzklausītas. Iesniegumi ir uzrakstīti, vēlmes ir apkopotas, un šie jautājumi tiks secīgi risināti. Oktobra pirmajā nedēļā sāksies darbs pie nobrauktuvēm, tad vizuālā aina būs skaidrāka,” saka D.Sausais. Runājot par nobrauktuvēm uz māju pagalmiem, no satiksmes drošības viedokļa, ja ir jāpieslēdzas pie ceļa 45 grādu leņķī, tas ir bīstami, tāpēc ir domāts uzbrauciens, tad mašīna nostājas vienā līmenī ar ceļu un pēc tam var droši braukt uz ceļa.
“Mēs cenšamies uzklausīt visus iedzīvotājus. Jā, projekta nepilnības ir, bet šis projekts arī ir pietiekami vecs, situācija daudzviet ir arī mainījusies, taču kopīgi ar “Latvijas Valsts ceļiem” jautājumi tiek risināti un ceram, ka viss būs kārtībā,” saka D.Sausais. Termiņš, līdz kuram jāpabeidz šis objekts, ir 16.decembris. “Ceram, ka līdz pirmajiem sniegiem izdosies visu paveikt. Mūsu mērķis ir pabeigt darbus līdz 18.novembrim,” piebilst D.Sausais.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"