Dzirkstele.lv ARHĪVS

Vai kampaņas iedarbojas?

Evita Brokāne

2013. gada 10. decembris 00:00

53
Vai kampaņas iedarbojas?

Televīzijas ekrānos decembrī ir sākts demonstrēt reklāmas rullītis, kur maza meitenīte, braucot  automašīnā, aicina tēti nebraukt tik ātri. Šī reklāma tiek demonstrēta kampaņas “Brauc ar prātu! Paliec dzīvs!” gaitā. Šī kampaņa vēršoties pret ātru un agresīvu braukšanas stilu. Protams, ņemot vērā traģiskos notikumus novembrī, kad uz Latvijas ceļiem dzīvību zaudēja liels skaits gan autovadītāju, gan arī gājēju, atbildīgajām personām ir jāreaģē un jācenšas novērst šo situāciju. Un ļoti jācer, ka uz kādu šī reklāma varbūt arī iedarbosies pareizi un liks aizdomāties. Taču man tā šķita nepatīkama un es drīzāk, redzot ekrānā šo reklāmu, pārslēdzu citu kanālu. Aprunājoties vēl arī ar citiem cilvēkiem, secinājums ir viens – šīs kampaņas un ne tikai kampaņas būtu jāorganizē daudz citādāk. Tai būtu jābūt kompleksai sistēmai. Nevar noliegt, ka skolās bērniem  tiek mācīti satiksmes noteikumi, notiek arī dažādi konkursi, taču acīmredzot tas ir par maz. Varbūt tiešām ir vajadzīgs obligāts mācību priekšmets, kurā māca satiksmes noteikumus? Arī vecākiem saviem bērniem ik brīdi būtu jāatgādina par drošību uz ielas un ceļa, par to bez šaubām neaizmirstot arī pašiem. Iespējams, arī tiesības vadīt automašīnu būtu iegūstamas ilgākā laika posmā. Savukārt, runājot par kampaņām, arī tām vajadzētu būt izglītojošām, pamācošām. Ne jau velti ir teiciens – atkārtošana ir zināšanu māte. Tad arī tiešām šajos reklāmas rullīšos vajadzētu rādīt, pa kuru ielas pusi gājējam pareizi pārvietoties, kā šķērsot ielu un tamlīdzīgi.